Gå til innhold
Arkivverket

[#9513] Juliane Marie Olsdtr. Nygaaågsvik f.1812, Laksevåg/Askøy


Gjest Johan Ludvig Kvamme
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Finner henne ikke død i Bergen eller Askøy. Juliane Marie Olsdatter f.1812 av foreldre Ole Pedersen/Siri Johnsdatter. Hun gifter seg 06.08.1837 på Askøy med Peder Pedersen Langeland f.1810 på Langeland, Hosanger av foreldre PederOlsen/Ingebor Olsdatter. Juliane og Peder får en datter Inger Sophie f. i Bergen 22.04.1834 og døpt i Nykirken 13.05.1838. Finner ikke Juliane død og heller ikke hennes mann Peder finner jeg død. Verken i Bergen eller Askøy. Finner heller ingen av dem i landsdekkende søk i Folketellingen 1865. Er det noen som kan løse dette problem?Med vennlig hilsenJohan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tittet litt på Fam.search og fant Petrine Julie dpt 8/11 1840 Kr.sund og Johanne Elisabeth 19/9 1841 Kr.sund. Foreldre Peder Pedersen og Juliane Marie/a Olsdt.I 1865 fant jeg så en Peder Pedersen gift i Kr.sund, bydel Godmadlandet nr. 408 og bødkermester. Han er riktignok ikke gift med Juliane, men det kan vel kanskje være en mulighet her siden Peder var bødkersvend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Takker for svar. Det er utvilsomt en meget god kandidat du der har funnet. Han er bødker som 'min' Peder men fra Bergen, men Hosanger er ikke så langt fra Bergen og han har reist fra Bergen eventuelt i årene 1838-1840. Dette er iallefall et godt utgangspunkt å jobbe videre med.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.