Gå til innhold
Arkivverket

[#9514] Bovim


Gjest Rolf Egil Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Egil Pedersen

Min farfar hadde ei tante som bare ble kalt for 'Tante Bovim'. Antagelig er det min oldefars yngste søster, Charlotte Amalie f.1865 i Kristiania. Hun døde rundt 1947/1948.Er det noen som har kjennskap til slektsnavnet Bovim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Solberg

Bovim navnet kommer fra gårdsnavnet Bovim, og disse finnes det tre av i Norge. 1 i Spydeberg og 2 i Hobøl. Jeg har en av Bovim-gårdene i dag, og kan også litt om bruken av navnet som slektsnavn. Har du noen fler opplysninger om henne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Egil Pedersen

Jeg har fint lite opplysninger, men i folketellingen for 1900 så finnes det 1 Charlotte født i 1865 i Kristiania. Hun er gift med Sigvart Thorkildsen født 1860 fra Hobøl så det er mulig at Bovim navnet ble brukt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Egil Pedersen

Hennes foreldre var Gulbrand Pedersen født 1820 i Kristiania og Karen Johanne Hansdatter Solberg, født 1824 i Asker. Søsknene var Hanna Gustava Alexia, f.1854, Martin Gulbrand Ambrosius f.1856, Håkon Hjalmar f.1859, Henrik Frants Oskar f.1860 og Alfred Karelius f.1863.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Fredriksen.

Hei Bjørn! Det er kanskje for langt tilbake i tid, men jeg må bare prøve. Jeg har en tipptippoldemor som er født på Bovim: Anne Marie Haagensdatter, født 1789, far: Haagen Bovum. Anne Marie var gift med Ingebreth Brynildsen, født 1788 i Hurum. De bodde i Drøbak. Kjenner du noe til dem? Hilsen Eva F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Bjølgerud

Hei Bjørn.Oldemors mormor het Tore Johnsdtr Bovim. Hun var født i Spydeberg og gift Egeberg i 1836.Men om dette har noe med din Bovim å gjøre, vet jeg ikke. Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Egil Pedersen

Den som leter skal finne........ Det viser seg at min oldefar Martin Pedersen hadde enda ei yngre søster, Alexia født 1871. Det var henne som senere i slekten ble omtalt som 'Tante Bohwim'. Etternavnet var altså Bohwim og ikke Bovim. Jeg har nå vært i kontakt med hennes barnebarn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Hanne Ludvigsen

Er det noen som vet noe om Johannes Thorsen f 17.9.1827 og Karen Johanne Samuelsdatter f. 3.12.1834 i Spydeberg. De bodde på gården Søndre Bovim i Hobøl. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.