Gå til innhold
Arkivverket

[#9518] Født i Saude i Telemark i 1873


Gjest Tore Bjølgerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Bjølgerud

Vi prøver igjen.Karen Jans. bodde på Lille Furuholmen i Skåtøy i 1900. Hun var først gift med Oscar Olsen, f 1875 i Lunde og død i 1943 i Bamble, så med Hans (?) Evensen på Isnes i Bamble. Hun het forøvrig Karen Amalie Gustine, født i Saude i 1873 og død i Bamble i 1963.Men hvem var hennes foreldre? Muligens var Johanne Jans. f 1878 en søster. Hun bodde også i samme hus på Lille Furuholmen i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har sett i krk.bøkene for Sauherad, Sauda og Nes, men ikke funnet noen Karen Amalie Gustine 1873.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Bjølgerud

Takk, Berit. Jeg lurer på om det kan være datter av skomager Jan August Andersen, f 1851 i Vermland, Sverige, og Ingeborg Torsdtr som jeg finner på Roverød i Bamble i 1900-tellingen, for blant deres barn er det flere som har samme navn som Karens barn. En annen kandidat er å finne i 1900-tellinga for Hollen, Telemark:Nils Jansen,f 1847 i Jønkøping, graastensmurer, og kona Elin Nilsdtr ,f i Lunde i 1848.De har en datter, Johanne Marie, f 1866 i Saude. Kan det være at fødselen til Karen Jansd i 1873 er å finne i kirkebøkene i enten Bamble eller Holla/Lunde? Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Nils Jansen med familie bor 1900 på Saukleiv i Holla. Saukleiv er en plass under gården Brenne, gnr. 36. Nils Jansen kjøpte plassen av Rollev Brenne, og han solgte den igjen i 1919. (Bygdebok for Holla, side 805). MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.