Gå til innhold
Arkivverket

[#9526] Peder Lien f. 1867 i Grytten i Romsdal


Gjest Inger Krabbestig
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Krabbestig

Min oldefar, Peder Lien, kom til Vesterålen på slutten av 1800 tallet. Hans Far, Peder Pedersen druknet på Isfjorden før han selv ble født. Moren (Muligens Ane) var fra Veøy. Jeg vet Peder Lien hadde søsken i Isfjorden, men han selv ble satt bort som liten. Jeg skulle gjerne vist mer om den grenen av slekten som ble igjen i Romsdalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Krabbestig

Far til denne Peder Lien kan være Peder Pedersen, født 1821 gift med Elina Ingebrigtsen født i Veø 1832. Jeg vet at noen av Peder Liens søsken fikk barn, så det må være noen etterkommere. Jeg har bla. hørt om en Håkon og Ingdrid som drev konfeksjonsfabrikk i Tresfjord på 50 tallet. En av disse skulle være etterkommer av Peders søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Glenn Murray

Isfjorden er dårlig dekket med bygdebøker, men noe finner du i: 'Raumadalsfolket', Henrik O. Røvig, Flekkefjord 1965.Hvis søsknene hans drev konfeksjonsfabrikk i Tresfjorden, finner du informasjon om dem i boken 'Konfeksjonens vugge og Norges kleskammer' av Edmund Søvik, utgitt av Rauma Kommune 1996.Hilsen,Glenn@Murray.as --- http://www.murray.as

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Krabbestig

Takk skal du ha, titlene er notert og klare til neste biblioteks besøk.Denne Peder Pedersen (Lien?) hadde følgende familie ved folketellingen i 1865 Navn på bosted: StorholmenPeder Pedersen Husfader Byxelmand Leilænding 1821 Grytens PræstegjeldElina Ingebrigtsen hans Kone 1832 Veø PræstegjeldDeres barn : Peder Pedersen Søn 1854 Veø Præstegjeld Edvard Pedersen Søn 1860 Grytens Præstegjeld Petter Pedersen Søn 1863 Grytens Præstegjeld Ane Pedersdatter Datter 1858 Veø PræstegjeldMin oldefar (også Peder) ble født etter at familiefaren Peder Pedersen druknet i 1867, han ble satt bort til folk, angivelig på gården Lien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.