Gå til innhold
Arkivverket

[#9531] Låning av Microfilm


Gjest Eva Kalmér Savjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Eva Å ja visst kan du låne mikrofilm fra sverige. Ditt lokale bibliotek bestiller for deg. De kommer hjem til deg i posten og du kan ha dem i 14 dager, og returnerer dem selv. Vær obs på datoen, filmer som ikke returneres innen tiden anses som solgt, og du får regning på dem. Det er også vært å bestille husforhør, der er det mye god informasjon. Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kalmér Savjord

Er det gratis slik som i Norge eller må man betale noe for å låne filmen? Takk for svar Anne Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olle Elm

Hej, Läs också den information som finns i diskussion 9145 'SVAR i Sverige - betala billigare'. Mvh, Olle Elm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Det er gratis å låne inn microfiche (film er ikke tilgjengelig) fra SVAR (Svensk arkivinformation). Liste over tilgjengelig materiale finner du under linken 'Mikrokort/NAD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Lån av microfiche fra SVAR må man nok betale for, det har jeg selv erfart flere ganger. At noen har den motastte erfaring, beror kanskje på at det har dreiet seg om innlån til et bibliotek, som har dekket kostnadene?MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hans har rett. Dersom man låner microfiche hjem fra SVAR koster penger, og man må være registrert som kunde. Via bibliotek er det gratis. HVIS biblioteket ditt er villige til å gjøre det. Jeg vet at ikke alle bibliotek er like hjelpsomme (særlig dersom det koster dem penger). Dette gjelder faktisk også fjernlån av bøker! Fysjom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Det hadde visst ramlet ut et par ord i mitt innlegg, nemlig at dette gjaldt innlån via bibliotek.Min erfaring er for øvrig at det er langt raskere å låne inn fiche fra Sverige enn det er å låne inn norske filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.