Gå til innhold
Arkivverket

[#9543] Hans Lem Jersin Falch, f. 31.05.1827 i Førde Sunnfjord. søger hans døde ?


Gjest Hans Falch
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Falch

Hans Lem Jersin Falch, blev født 31.05.1827 og døbt 06.06.1827 i Førde kirke, Sunnfjord.Jeg søger dato på hvornår han er død og eventuel årsag ? Jeg har for et år siden selv checket mikrofilmen på Førde bibliotek, men fandt ham ikke. Ligeledes har en venlig dame fra Førde også forsøgt at finde ham på mikrofilmene men desværre uden resultat. ( en del af filmene er meget utydelige, ulæselige )Hans Lem Jersin Falch er antagelig død som barn muligvis som spæd ? Han nævnes ikke som arving efter faderen Johannes Falch 1793 – 1855Mvh Hans Falch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Sokneprest Søren Hjelm Friis (1781-1856) kom til Førde i 1823, og har dessverre kostet oss arkivarer atskillige timers unødvendig arbeid ved at han har 'glemt' å registrere et relativt høyt antall dødsfall. Noen av disse lar seg hente gjennom andre kilder, men spebarn, uten formue og uten interesse for skifteretten mangler i skifteprotokollene. Håpet står da til de militære rullene, men siden de til en viss grad bygde på meldinger fra presten, er det heller ikke alltid den veien fører fram.Min konklusjon er altså at man kan kaste bort mye god tid på å lete i kirkeboken for Førde uten å finne dødsfallet, rett og slett fordi presten ikke har ført det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Falch

Det var en lidt trist meddelelse om ham Søren Hjelm Friis.Du skal have mange tak for svar.Mvh hans Falch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.