Gå til innhold
Arkivverket

[#9546] AXEL CHRISTIANSON, døde i Wisconsin 1964. Hadde han familie i USA???


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

AXEL CHRISTIANSON, døde i Wisconsin 1964. - Er det noen muligheter til å finne ut noe mer om han og eventuelt om han hadde familie? Og hva vil det koste? Han er bror-sønn til den - på disse sidene - etter hvert så kjente Fugleberg-fruen, Karen Larsen og ble født på samme sted. Aksel Peder Lund Kristiansen reiste fra Lurøy og til Amerika den 11.3.1914 fra Trondheim med “Irma”, linje Allan.På denne linken fant jeg disse opplysningene:Lenke Jeg håper at noen kan gi meg hjelp her? mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ron Berkland

Hei Birger,Jeg bor i Eau Claire, Wisconsin.Det kan jeg ikke gjere idag, men i morgen skal jeg ta tur til Wisconsin Historical Society og let etter det jeg kan finne om Axel Christianson.Ron Berkland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Hjertelig takk skal du ha, Ron.Jeg håper at du kan finne noe mer enn det jeg har. Med vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Birger! Fant ham ikke helt uten videre i 1920-tellingen. Vi får se hva Ron kommer opp med... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hallo, Laila. Ja, det er flott at du er med. Takk skal du ha for det. Jeg er litt spent på om han finner noe som også kan gjelde tanten til Axsel, nemlig Karen Dorthea Larsen (Fugelberg).Jeg prøver å finne noe Obit. , men det må sikkert betales for, hvis der er noe. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ron Berkland

Hei BirgerJeg var på Wisconsin Historical Library her i Eau Claire tidlig idag men fant ikke noe om Axel Christianson. Men jeg vil ikke slutte med søke endå. Jeg har en sønn som er learer på University of Wisconsin i Madison, Wisconsin. Jeg skal spøre ham om han vil på Vesterheim Library og let etter noe om den Axel Christianson. Det vil ta gjerne nogen få dager men det skal jeg prøve.I mellomtiden jeg har og et spørsmål. Ved du om der er noen som helst i Kristiansand som het Birger Pedersen. Den Birger jeg let etter vil vera sønsøn av ein Reinhart Pedersen og Gunhilde frå Birkenes.Med venlig hilsen.Ron Berkland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Takk for at du fortsatt søker. Axsel er jo i nær slekt med tidligere etterlysninger om John Fugleberg(Fugelberg) og Karen Dorthea Larsen. John og familien flyttet til Seattle, men Karen har muligens vært død før de flyttet. Karen er altså tanten til Axsel.Jeg vil tro tro at når Axel i 1914 reiste til USA så var det nettopp til sin tante i Wisconsin han dro. Jeg håper derfor at der er muligheter til å finne Axel, muligens gjennom 'Obit.' eller folketellinger.Når det gjelder Birger Pedersen, kan du antyde noe om årtall for fødsel, hvor de er født osv.? Jeg skal se hva jeg kan finne. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ron Berkland

Hei BirgerAxel Christianson døde den 21 November, 1964 i Superior, Wisconsin.I sin obituary (23 November, 1964)stor det at han var født i Bodo, Norge og var 72 år gamle og hadde ikke nogen slekt då han døde.Det er den eineste Axel Christianson som finnast som døde i 1964 i Wisconsin.Ron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Ron.Hjertelig takk skal du ha! Etter dette må jeg forstå det slik at han ikke hadde vært gift? Eller kan han ha vært gift, men overlevd sin kone?Gis det opplysninger om hvem som skrev hans obituary?Med vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ron Berkland

Hei BirgerNå har jeg fått fatt i den obituary av Axel Christianson.Hvis du vil e mail addressen din til meg (rberkland@cs.com), så skal jeg sende det med posten til deg.Ron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgewr Forsmo

Hei Ron. Hjertelig takk skal du ha! Men si meg, var der noe mer som var skrevet enn det du nevnte i et tidligere innlegg?Men jeg skal sende deg adressen. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.