Gå til innhold
Arkivverket

[#9551] Eliaser Rasmussen, født ca. 1835, Borge i Lofoten


Gjest Trond Myrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Myrstad

Eliaser Rasmussen var født og bosatt Borge i Lofoten. Oppgitt fødselsdato varierer fra 1830 til 1837 (i folketellingene fra 1865, 1875 og 1900). Han var først inderst, senere ble han husmann. Han var gift med Leonora Pedersdatter, med oppgitt fødselsdato fra 1837 til 1841. Er det noen som kan gi meg opplysninger om hvem foreldrene til Eliaser og Leonora var ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

LDS Vital Records har døpte i Borge 1821 - 43. Eliaser ser ikke ut til å finnes der, men det er en Leonora Maria Pedersdatter Gram, født 13/8 - 1840 med foreldre Peer Johan Gram og Hartuvikke Hansdatter, hvis hun da er den riktige. Mvh Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Både i folketellingene fra 1865, 1875 og 1900 er fødestedet til Eliaser Rasmussen oppgitt til Borge. Mht. Leonora Pedersdatter, finner jeg ingen andre med det navnet i folketellingene, så da er det ikke usannsynlig at Leonora Pedersdatter Gram er samme personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Har forsøkt å sjekke opplysningene du ga i forhold til bygdeboka for Borge og Valberg, men disse gårdene (Høines og Haukland) må i tilfelle være i et av de nyeste bindene (bind 5 eller 6) og de har ikke jeg i nærheten her.. Men det må være mulig å låne dem på biblioteket. De kan også kjøpes via Vestvågøy Bibliotek på tlf. 76 05 61 05.mvhHege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Karina Hansen

Hei!Du har jo sikkert funnet ut av dette siden 2002,men tenkte jeg kunne skrive ned slektslinjene i tilfelle andre var interessert!Her er kun 'rett' linje.Rasmus Olsen f.1795-1835 (Holdal)g.m Mette Helene Benjaminsdatter f.1799-1884. Barn: Elesar Sacharias f.1830.Benjamin Hansen, barn: Mette Helene.Ole Rasmussen f.1760.1839 (Holdal) g.m Ingeborg Pedersdatter(Eltoft)Barn:RasmusRasmus Pedersen f.1717-1786 (Holdal) g.m Maren Nielsdatter f.1710 (Liland øvre) Barn: OlePeder Rasmussen f.ca 1685-1717 (Kongsjord nedre) g.m NN Barn: RasmusNiels Andersen f.1673-1753(Liland øvre) g.m Anne Hansdatter f.1674-1768. Barn:MarenPeder Hansen f.1730-1811(Eltoft) g.m Dorothea Christensdatter f.1729-1811(Haukland) Barn: IngeborgHans Hansen f.1690-1772(Eltoft) g.m NN ,Barn: PederHans Nielsen f.1652-1714(Eltoft) g.m NN,Barn: HansChristian Jochumsen (Haukland) g.m Sara Svendsdatter(Haukland nedre) Barn: DorotheaMvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Hei, og takk for opplysningene - som var nye for meg. (Artig at slike gamle innlegg dukker opp igjen !)mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.