Gå til innhold
Arkivverket

[#9559] Albert Buck og Ane Marte Andersdatter


Gjest Linda Gjesdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Linda Gjesdal

Kan noen hjelpe meg?? Jeg leter etter foreldrene til Albert Buck f. ca.1817 i Overhalla, og var gift med Ane Marta Andersdatter f. ca 1822 i Værran.I folketellingen 1865 er de bosatt i Levanger.De hadde 4 barn, Anton Martinius f.1854, Ane Marta f. 1856, Ane Johanne f.1860 og Nekoline Fredrike f. 1863. Alle født i Værran. Håper noen kan hjelpe meg litt videre. På forhånd takk. Linda Gjesdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

I min database har jeg en mulig kandidat: Albert Weldingh Buch, døpt 10/10 1818 i Høilandet kirke. Han var sønn av gullsmedmester med borgerskap i Trondheim, Mathias Bierch Buch, født på Torrildmoen på Høylandet i Namdalen, død 19/10 1821 samme sted, og Henriette Margrethe Wildenrath, født 1774 i Holsten, død 30/7 1840 i Thomas Angells hus i Trondheim. Hun var først gift med sek.løytnant av infanteriet, Albert Angell Weldingh.Kilder: Trondhjems guldsmeder, 3-1, Joh.E.Brodahl og Biogr.eft. om geistligheten i Trondhjems stift, A.Erlandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.