Gå til innhold
Arkivverket

[#9560] Marie Bertine Larsdtr. født 2. okt. 1852 i Manger til USA 1. mai 1878, men hvor?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Marie Bertine Larsdtr. utvandret til USA i 1878. Hun reiste sammen med et reisefølge fra Kolbeinsvik i Austevoll. Bl.a. Ole og Engel Ingebrigtsen fra Kolbeinsvik. Marie ble gift med ett av brødrene, trolig Engel. Slik jeg har forstått det så hadde Ole vert over før og hadde hatt sitt arbeid i Wisconsin, men mer vet jeg ikke. Jeg har fått opplyst at det var kontakt mellom familien i Norge i mange år, men de siste 50 årene har det ikke vert noen kontakt. Jeg har vet ikke hvor familien bodde, heller ikke om de skiftet etternavn? Håper at det er noen som kan gi meg tips om hvor jeg skal lete for å finne hvor det ble av Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Du kan jo prøve dødsregister for alle stater, men det er tusenvis av mennesker med navn Marie.ancestrycemeteries onlinemore cemetreiesfind a grave National Obit ArchivesEller her: Land recordsEller her: Cyndi's listLykke til! mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har prøvt å lete etter Marie, men hittil har jeg ikke funnet noen som kan passe med den Marie som jeg leter etter. Marie ble gift med Engel Ingebrigtsen fra Kolbeinsvik (Sund sogn). Jeg har heller ikke funnet Engel. Det er mulig at Engel har byttet navn. Antar at både Engel og broren Ole har slått seg ned på samme sted, men har heller ikke funnet hvor det kan vere. Jeg har imidlertid funnet noen nålevende personer som har etternavnet Kolbensvik i Texas, men det var ganske mange fra Kolbeinsvik som utvandret, men jeg kan jo forsøk. Takker for den hjelpen jeg har fått hittil, men håper fortsatt på at det er noen som kan ha flere interessane opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei Terje! Folketellingen 1880 for ganske mange stater ligger på Digitalarkivet (Nordmenn i USA), der hvor våre egne folketellinger ligger. Du må søke på hver stat, men det kan jo være at jobben er verdt det! Hvis de virkelig kom til Amerika i 1878, er det mulig de finnes i en av disse tellingene. Lykke til! Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.