Gå til innhold
Arkivverket

[#9566] Giossestad? (Asker)


Gjest Rolf Egil Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Egil Pedersen

Jeg søker på foreldrene til min 3xtippoldemor Kari Salomonsdatter (1751-1821) i Asker. Hun var gift med Amund Hansen Windelstad. I 'Family Search' finner jeg en Salomon Giossestad og Anne Simonsdatter som døpte sin datter Kari Salomonsdatter i Asker den 12.apr.1751.Har noen vært borte i etternavnet Giossestad??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

- eller dette kan være gården Gyssestad, som i dag ligger omtrent på grensen mellom Asker og Bærum (men den gang i det som het Asker prestegjeld og omfattet både Asker og Bærum).Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Neste gang du kjører E18 fra Oslo til Asker kan du kaste et blikk opp på skrenten på høyre side midt mellom Sandvika og IKEA. Der ligger den flotte hvite hovedbygningen på Gyssestad, og huser i dag kontorer for Bærum kommune.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Gyssestad er gnr.53 i Vestre Bærum. Salomon Nilsen bygslet først gården og ble ved skjøte av 1750 eier av Kreftings part. Var gift med Anna Simensdt. Barn: Nils, Simen, Haakon, Ambjør gift med Kristen Kristofersen Helgerud(Grini), Kirsti gift med Anders Nilsen Løkke, Anna Maria, Aase, Live og Kari. Simon døde 1761.-------Kaptein Rasmussen kjøpte gården av Salomon Nilsen og hustrus arvinger 1778.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nei, jeg har nok ingen forbindelser med dem. Det var en avskrift av Bærumsboka, og det var alt som sto om familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.