Gå til innhold
Arkivverket

[#9580] 'Lassens Samlede', hva er det?


Gjest Per Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Hansen

I et svar jeg fikk i dette forumet, ble det som kilde henvist til 'Lassens samlede'. Det skal være en rekke av bøker som bl.a. omhandler slektsnavn. Har vært på biblioteket for å høre om disse bøkene, men de trenger flere opplysninger for å kunne finne dem. Så om det er noen som kjenner til disse bøkene, blir jeg glad for alle opplysninger fra dere. Mvh. Per Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Jeg sakser fra de 'gamle' nettsidene til Riksarkivet:WILHELM LASSEN (1815-1907). Arkivet inneholder 84 bind med håndskrevne notater. Hovedmengden er genealogiske opptegnelser alfabetisk ordnet etter slektsnavn, men det finnes også en stor serie med kirkebokutdrag ordnet etter prestegjeld og annet materiale. Ca. 1840-ca. 1900Arkivet er mikrofilmet er tilgjengelig bl.a. på lesesalene til Riksarkivet og Statsarkivet i Kongsberg. Kanskje andre steder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Det står mer om Lassens samlinger i arkivverkets database om privatarkiver. Hvis du gjør et lite Lenke her, skal du komme direkte til den rette siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.