Gå til innhold
Arkivverket

[#9607] Sandefjord: Ellev Johannisen (f 04091821) og sønn Richart Kristian. Dead-end...


Gjest Øystein Jakobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Jakobsen

Jeg sliter med å gå bakover i tid her... Ellev Johannisen (født 04.09.1821 i Laurvig) var gift med Maren Kirstine Kristofferdatter og fikk sønnen Richart Kristian. Ellev var skipperborger i Sandefjord (FT-1865). Richart Kristian giftet seg med Jacobine Andrea Jacobsen og bodde også i SandefjordMen hvem er anene? Om noen kan hekte meg innpå et spor her så er jeg svært takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Jakobsen

Såvidt jeg har sett er kirkebøkene for Larvik kun tilgjengelig på mikrofilm. Alle driver vel granskning på sitt eget ambisjonsnivå, og jeg har foreløpig ikke hatt kapasitet til å lete i originale kirkebøker. Jeg er altså en gransker på internett- og bygdebok-nivå :-)Håpet mitt var vel egentlig at noen by accident hadde kjennskap til disse menneskene,ellerat noen kan spore meg inn på kilder som er tilgjengelig for meg på mitt 'nivå'.Jeg *har* på agendaen å lete i skiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei Øystein!Jeg har sett litt på på FT 1801 - 1865 og 1875, med oppslag i Kirkeboken over fødte i Sandar 1820.Maren Kirstine ble døpt 27 Aug. 1820, far var Christopher Ellefsøn og mor Randi Svendsd. Brekka (Brekke) under Sandar Prestegård. ( se side 392- i bygdeboken. - De ble gift 1815. Han 21 år og hun 24 år.I FT for 1865 har Maren Kirstine og Ellev, - 5 barn.I FT for 1875 er Maren Kirstine enke og bor sammen med sin datter i Kirkegade 129 i Sandefjord.Ved å søke på Randi i FT 1801 finner du hennes foreldre og søsken.Med forbehold om feil. Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel Fagerli

Jeg er i familie med Jacobine Andrea Jacobsen. Hvis du har spørsmål angående hennes slekt, kan du ta kontakt på e-post: torkel.fagerli@c2i.net.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Beklager at du tok det ille opp. Det var ikke ment som noen kritikk. Det var for å vite om det var noen vits å se i kirkebøkene for deg. Men, det er tydligvis ikke det du ønsker hjelp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Familysearch.com har registrert Richard Christian Johanneson som gift med Jakobine Andrea Jakobsen 20.9.1885 i Sandefjord.Men det var jo informasjon du allerede hadde, fant ikke noe annet der i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Jakobsen

Hei Berit,ja kanskje vi mistolket hverandre litt begge to. Beklager, det var jo ikke intensjonen.Er det slik at du har tilgang på kirkebøkene fra Larvik så er jo det gull verd for meg.Jeg har jo kommet litt videre, men ikke på spørsmålet om hvem Ellev Johannisen er. Fødselsdatoen 04.09.1821 er jeg rimelig sikker på, så kan du se om du finner dåpen og dermed foreldrene så blir jeg selvfølgelig veldig glad :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Jakobsen

Hedres den som hedres skal: Jeg hadde ikke fått med meg FT-1875 opplysningen om Maren Kirstine, Kjell, og ditt oppslag i kirkeboken gav meg nye spor i bygdeboka. Ei heller hadde jeg sett ekteskaps*datoen* på FamilySearch, Heidi.Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.