Gå til innhold
Arkivverket

[#9616] Thune, i Valdres ?


Gjest Jan Tertnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Tertnes

Jeg håper noen kan hjelpe meg med min 2.tipp oldemor som var bosatt på Haagenrud i Gausdal. Hvor kommer hun fra ? og hvem er hennes foreldre ? Mener å ha sett navnet på ett kart over Valdres men finnes Thune andre steder? Navn: Randi Andersdtr. Thune født omkring 1817 og gift 9 juni 1842 i Ø. Gausdal med Ole Olsen Landaasen.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du har Thune gårder i Ål Buskerud og Wang Oppland. På Thune i Wang finnes det også en passende gammel Anders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

Andre skrivemåter som f.eks. Tone, Thon osv. kan ha vært brukt - jeg vet at f.eks Tune på Eina i V. Toten har vært skrevet Tone. Forøvrig ser det ikke ut til at Randi Andersdatter er derfra!M.v.h. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Mange takk for alle bidragene. Da har jeg i hvert fall ett utgangspunkt hvor jeg skal søke. Skal til Hamar i ferien. Får se hva jeg finner der.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Hei. Du har sikkert selv sjekket FT-1865 for 0522 Gausdal, hvor Randi Andersdatter er oppført g. 48 år med fødested Gausdal. (+ mann og barn). Thune har du vel fra andre kilder ? På F.S. finner jeg bare Randi Andersdtr. g. m. Ole Olsen 9. juni 1842 Østre Gausdal, Oppland, og dette har du jo fra før. Lykke til videre ! mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Dette blir gjentagelse av ovenfor nevnte tips. Gårder i FT 1801. Søk Thune, Tune resulterte i 27 Oppland Wangs (en del der heter Anders), 21 Buskerud Aal, 35 Sogn og Fj. Wiig (en Randi 3 år i 1801). mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hovda

Andris Ivarsson nørre Thune, som det har blitt spekulert i her, hadde til saman 13 barn, men ingen av dei heitte Randi. Trur derfor du må leite andre stader enn i Vang! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei!Mange takk for de siste innlegene.Skal som nevnt avgårde til Hamar i midten av kommende uke og håper med hjelp fra Statsarkiver der å løse denne saken.Ha en god sommer alle sammen.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.