Gå til innhold
Arkivverket

[#9617] Kjenner noen til fartøyet Remanstrant


Gjest J E Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest J E Haugland

En av mine slektninger kom til Amerika, St Andrews FL, ombord på fartøyet Remanstrant. Kjenner noen til dette fartøy ?Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

TerjeNei, jeg er ikke sikker. Dette er sakset fra en rimlig utydlig handskrevet sak. Kan godt være Remonstrant. Hjelper det noe særlig ? Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

Kanskje. Remonstrantene er en religiøs gruppe som så vidt eg husker står sterkt i Florida - men som kom fra Europa. At emigrantskip hadde et slikt navn skulle da være naturlig. Skal sjekke dette nærmere i ettermiddag/kveld - hvis ingen andre har løst gåten da. mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malin T. Petterson

Prøv å klikke adressen, og så gå inn i adressefltet og skriv inn et %-tegn og tallet 20 imellom June og 2001, slik at det henger sammen. slik June%202001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

Nu har jeg forsøkt alle fremgangsmåter for å få inn info om barken Remonstrant. Uten hell, klarer ikke å få noe inn på adr som oppgitt. Kan noen hjelpe meg med en evnet overføring av hva som finnes av info. Hvis så send ett innlegg.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malin T. Petterson

Siden forteller ikke så mye om denne båten, men mest om Burnie havn. Dette er det som står der om barken Remonstrant:[..In 1883, two large barques, the Highmoor and the Remonstrant, arrived at the port of Burnie carrying rails and other materials for construction of the railway and two locomotives (in pieces). Due to the absence of suitable berthing facilities, the barques had to anchor offshore and the cargo was discharged into small lighters for bringing ashore. It took five months to land the entire shipment and highlighted the inadequacies of the port's infrastructure at the time. The new line was completed in 1884...]Båten ble altså her brukt til å frakte jernbanelinjer.Mvh Malin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.