Gå til innhold
Arkivverket

[#9627] Sortering av kilder under ulike valg


Gjest Tor Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Andersen

Når jeg får opp listen for Bergen fra valget Same område så er denne ordnet etter et tilfeldig system og ulikt det under Kjeldetyper.Jeg mener det tidligere har vært brukt en kronologisk opplisting av kildene (med tellingene i en egen 'gruppe'), men ved å gå inn på Bergen fra Kildetyper så er det ikke tilfelle lengre. Grovt sett følges det nok, men det er unntak som f.eks. Begravde Bergen 1816-86Dersom det er flere undergrupper så kan de kanskje markes med en blank linje slik det er gjort i den siste del av tabellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det har alltid vore slik det er. Og eg ser eigentleg ikkje at det eit problem; det er einast Bergen det er så mykje at ein ikkje ser alt med eitt blikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Astrid Ryen, Trondheim, 14.06.2002 16:02 Fra # 9626(6)... og hvis ikke kildene kommer opp i den rekkefølge vi forventer i Same område, så kan vi bruke noen få sekunder av våre liv til å lese hva som står der.Det som er viktig formidle til de ansatte i DA, er at Same område er en absolutt forbedring og sparer oss brukere for mange klikk.Mvh. Astrid i Trondheim Det var da svært ... det er da ikke tvil om at det stadig skjer forbedringer og dette er helt klart en av dem.Jan har selv bedt om innspill ved testing av nye funksjoner og da har jeg ingen problemer med å lansere ideer dersom noe dukker opp. En del av disse har påvirket utviklingen, mens andre har blitt nedstemt slik som denne. Slik er det bare, men vi jo tidligere sett at det som er umulig ved semesterslutt kan komme en dag likevel. Og som Jan er inne på, så er det et større problem for Bergen med 65 kilder enn for de fleste andre som har ~ 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Som Tor seier: Me er ALLTID glade for forslag om forbetring. Ofte synest me ikkje det er ei forbetring; i første omgang. Men så sig det inn etter kvart. Og ofte vil det også vera slik at me oppdagar at folk brukar DA på ein annan måte enn me trur og at det fører til betre totalforståing hos oss. Så hald fram; både Tor og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.