Gå til innhold
Arkivverket

[#9635] Sidsel Christensdtr Ø. Melnes, Enebakkneset d. 1725


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Hei...Er det noen, som kjenner hennes forfedre, og søsken ??Han ble gift med Hovol Arnesen, og de bodde på Bjørkeflotten i Fet.Fotsatt god sommer...(' '''()('('0',).(')('),,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

I følge Familysearch ble iallefall Sidsel CHRISTENSDATTER gift med Hovel ARNESEN i 1678, Melnes, Enebakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei Magne!I Fet bygdebok bind 5 side 482 står det en del om Hovel Arnesen og Sidsel Kristensdatter. Melnes er en gård som ligger på Enebakkneset, og der er det ikke laget noen bok ennå. Visstnok skal den være ferdig i løpet av året. For å finne hennes foreldre bør du nok sjekke kirkeboka.Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Jørgensen

Heidu finner faktisk en god del informasjon om gårder på Enebakkneset i den gamle bygdeboka fra 1927 (før neset ble en del av Fet):Aas, Nils Robert : Enebakk herred : bidrag til en bygde- og slektshistorie.Jeg lånte den på Deichmann i Oslo - her stod det så vidt jeg husker også om Melnes. Skal også sjekke i mine egne notater hjemme om jeg har spesifikke opplysninger på de nevnte personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Til Magne Pettersen,Vi mottar feilmelding på e-postadressen du har lagt inn i WebDebatt. Ved uriktig e-postadresse vil du heller ikke få meldinger fra serveren vår når noen legger inn et innlegg i debatten du har startet. Samtidig ønsker vi at alle brukere av WebDebatt skal oppgi rett e-postadresse, adressen er kun til intern bruk og vil ikke bli distribuert på noen som helst måte.Temaet vil bli slettet hvis vi ikke mottar en bekreftelse på rett e-postadresse innen en uke. Vennligst send en e-post til digitalarkivet@uib.no med den korrekte adressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei alle sammen takk for svar, skal se om jeg får tak i den gamle bygdeboka oxo.Til Anette Skogseth Clausen.Mailadressen min er riktig den, men var en feil hos meg opptaged jeg nu. Hadde sperret den av sammen med noen andre. Skal være i orden nåBeklager.Mvh. M. Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.