Gå til innhold
Arkivverket

[#9643] Lån av mikrofiche/mikrofilm - hvorfra?


Gjest Line M. Grønvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Line M. Grønvold

Jeg ser at noen, på disse sidene, har tipset om muligheter til lån av mikrofilm/-fiche via bibliotek med slike apparater. Kan noen informere meg om hvorfra dette kan bestilles? Og hvor man finner katalog over hva som er tilgjengelig for lån?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Du som bor i Oslo, bør ta t-banen til Sognsvann, der har du jo alt! (Riksarkivet/Statsarkivet) På RA/SA finnes film av alle kirkebøker, bokhyller som bugner av bygdebøker og slektsbøker, magasiner som bugner av originaler... Hva er det du leter etter? Laila Evt. spør på biblioteket ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Line Monica Grønvold

Takk for tipset... Mulighetene på Kringsjå kjenner jeg. Grunnen til at jeg interesserer meg for lånemuligheter, er at jeg kan ha mulighet til å benytte leseapparat utenom vanlige åpningstider men jeg mangler fich/film for 'mine' områder. Forøvrig er min erfaring at få bibliotek besitter leseapparater eller de er dessverre svært dårlige/utilgjengelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei! Ved mitt bibliotek fikk jeg opplyst at jeg kun kan bruke mikrofilm/fiche på biblioteket, altså de er ikke til utlån. Enig med dårlig kvalitet på utstyr. Biblioteket nevnte for øvrig at det finnes en avtale om at studenter får sitte på bibl. utenom åpningstid etter avtale, og med lån av nøkkel. Selv om jeg ikke er student, fikk jeg et tilbud om dette som jeg ikke benyttet.Men -dette er et lite og lokalt bilbliotek. Mvh. Gry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.