Gå til innhold
Arkivverket

[#9650] Emil Karl Kardorff Stribolt,etterkommere i 2.ekt.


Gjest Else Kari Ulven Vilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Kari Ulven Vilhelmsen

Emil K.K.Stribolt var gift hele fire ganger (som jeg vet om iallefall)Nå er det kun etterkommere etter ham og hans andre kone Johanne Pederdtr Ulven jeg skulle ha samlet opplysninger om.De fikk tre barn:Thorvald f 1851 (dør ung ?)Alf f 1856 og Johanne Laura Sofie f 1858. Hun ble gift her i Ringsaker og hennes etterslekt kjenner jeg. Sitter her med noen gamle fotografier fra Amerika hvor det står: Beathe og Einar Stribolt`s datter Dagny,samt et hvor det står Roy Stribolt. Noen som kjenner igjen disse navnene. Har sjekket familysearchen, så jeg vet at Alf ble gift i Oslo med Maren Jonette Larsen,barn Carl,Sigrid og Sverre. Noen som vet noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Sjekket først SSDI, har du gjort det? Fant en Einar der bl.a. 6 Stribolt'er:1. Anna STRIBOLT Birth: 6 Jan 1882 State Where Number was Issued: Washington Death: May 19742. Roy STRIBOLT - Birth: 9 May 1892 State Where Number was Issued: Wisconsin Death: Dec 19723. Einar STRIBOLT - Birth: 27 Nov 1897 State Where Number was Issued: Illinois Death: Oct 19804. Mabel STRIBOLT - Birth: 27 Dec 1898 State Where Number was Issued: Illinois Death: Jan 19895. Sven STRIBOLT -Birth: 15 Dec 1900 State Where Number was Issued: California Death: 15 Apr 19886. Barbara STRIBOLT -Birth: 6 Oct 1913 State Where Number was Issued: California Death:Jun 1986Deres datter Dagny har jo sikkert giftet seg og byttet etternavn.Alf hadde iallefall en datter til (se Familysearch) Astri Milly Birth: 26 Dec 1891 Place: Oslo Christening: 6 Jun 1892 Place:Uranienborg kirke, Oslo.Death: 19 Apr 1955 Place: Oslo Father: Alf Stribolt,Mother: Maren Jonette Larsen. Hun var gift 2 ganger.En annen sønn Rolf Emil ble født i London i 1887, død 1955 i Oslo.En datter Maud født 1885 i London.[url="http://kevdb.infospace.com/info.anstry/kevdb?KCFG=us&qn=Stribolt&qf=&kcfg=us>LenkeHer har du noen nålevende Stribolt'er i USA, både adresse og telefonnummer er tilgjengelig.Videre fant jeg en Ludwig Stribolt, Norge, i Chicago Voters registration 1892, samme sted en C.W.Stribolt,Norge.Sven Stribolt, født 1901 ukjent land, død 1988 i San Francisco.Enar Stribolt ble gift 18 Apr 1891 i La Crosse Wisconsin. Husker jeg ikke helt feil ligger det i Trempleau County.Dette blir så mye så jeg foreslår at du går inn på denne linken og skriver 'Stribolt', så får du selv sortere ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari Ulven Vilhelmsen

Hei og takk Nina! Jo det ser ut til å være en del med navnet Stribolt, så var det å prøve å få sortert litt da,får prøve noen flere kilder,men jeg håper fremdeles på at noen har kjennskap til disse personer og kan hjelpe meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Som du sikkert vet var det en bokhandel på Lillehammer som het Stribolt Eftff i Storgt. Jeg mener at det var en dame som eide den med det navnet. Det pussige er at det huset jeg bor i kalles for Striboltgården? Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari Ulven Vilhelmsen

Hei Mona! Fint du minnet meg på dette,det er den samme Stribolt som omtales som hadde denne bokhandelen i 1865.Både han og broren Georg med sin hustru Dina bor der. Emil er her gift for tredje gang denne gang med Danqvartine Paasche fra Trondheim. Har ikke brydd meg så mye om hans senere ekteskap siden det liksom ikke blir slekt,det var jo hans andre hustru Johanne som er av min slekt. Men det rare er når jeg studerer disse barna,det er noe som ikke stemmer både Håkon Leopold og Thorvald er for gamle til å være 'deres barn' Johanne døde i barsel i 1858 og Emil og Danqvartine ble gift ca 1860.Dette må være Thorvald som jeg antok døde som barn.Han fulgte altså med faren kanskje Håkon også er sønn av Johanne og Emil.Her finner jeg også Einar som nok er den som utvandret til Amerika,så her har slekten min nok holdt kontakt med Emil Stribolt selv om han giftet seg flere ganger til.De to barna Alf og Johanne vokste opp hos sine besteforeldre på Ulven.Takk igjen for at du minnet meg på Lillehammer,her har jeg vært sløv! Men jeg håper at det finnes noen der ute som kan være etterkommer av disse,som kan gi litt mere utfyllende info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.