Gå til innhold
Arkivverket

[#9655] Ohlin , Ole`n ifra Kirkenær i Solør/ Våler


Gjest Kåre Bjørnestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Bjørnestad

Kjenner noen til en svenske med navnet Ohlin eller Olèn som var bosatt i Kirkenær i slutten av 1800-til ca. 1920 eller lengre? Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby
Lenke Her er en Jacob Olin i Aker 1900. Kan han ha flyttet på seg? Har du noen flere opplysninger om mannen du søker? Hva slags yrke hadde han etc.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Nei jeg har ingen 'sikre' opplysninger. Dersom dette er rette personen så skal han være far til en nå avdød mann som hadde fornavnet Trygve og som hans barn og barnebarn ønsker informasjon om. Trygva var senere bosatt i Gøteborg og døde siden i Spania. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Det skulle vel være veldig enkelt å finne dette ut via folkeregister, vigselsregister eller døpte i kirkebøkene. Har du prøvd det? Denne Jacob var født i 1865. Heter noen av Trygves barn muligens Jacob?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Takk Nina! Jeg sitter med for lite opplysninger foreløbig. Må prøve om familien sitter på flere 'DATA'. Ingen av etterkommerne har navnet Jacob. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kåre Bjørnestad

Her har jeg med nye 'DATA'. Har funne dåpsatesten til en nøkkelperson. Alt er tydelig bortsett fra Län. Hans navn er Vilhelm (Wilhelm) Aalihn født 17.10.1884 i Örs Församling i ????-org Län. Etternavnet til andre personer i familien varierer en del: Aalèn,Ålin, Aalihn, Olin, Olihn. Hvem var Vilhelms foreldre, har kan søsken, hvor var de bosatt? Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Skulle tro at det var Göteborg län.Kjenner ikke til grensene på den tiden det er snakk om. Tenker det kanskje kan være Ör(s)/Öhr socken i Dalsland. Kanskje du skulle stille sprøsmålet ditt under Ör sokn, Dalsland på Anbytarforum Rötter? Forøvrig ser jeg Åhlin navnet er diskutert der tidligere. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.