Gå til innhold
Arkivverket

[#9666] Anton Martinius Knutsen - Telemark


Gjest Tone Tjensvold Barstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Anton Martinius Knutsen f. 31.01.1857 i Kragerø - døpt 10.04.|857 i Kragerø, av foreldre Marthe Andrea Abrahamsdtr. f 1830 på Sæteren u. Tyvand, Sannidal og Ole Knudsen f. 1828 Strømme i Drangedal. Pr. 1875 finner jeg Anton Martinius Knutsen i Kragerø, men senere er han sporløst borte..... Kan noen hjelpe meg??? Takknemlig for all hjelp!! mvh Tone Tjensvold Barstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Tone. Har du sett at Anton M. Olsen ligger inne med slektstre på Familysearch. Der finner du forfedrene til faren og moren, men ikke om Anton ble gift e.l.Hans rette etternavn burde vel, etter hva som var vanlig på den tiden, være Olsen. Jeg fant ham ikke i 1900 enda jeg sjekket Knud/tsen og Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Hei! Nei det har jeg ikke funnet!! Har prøvd å søke, men vil nå forsøke igjen - håper jeg gjør dette rett og får samme resultat som deg!! Broren Knud Andreas skrev seg for Knutsen og det sammen gjorde søsteren Tharan Andrea, så derfor har jeg gått utifra Knutsen, men nå forsøker jeg Olsen. Takk for hjelpen så langt! mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Nå fant jeg Anton Martinius Olsen og hans søsken på familysearch, men ikke hvem han ble gift med og evnt. etterkommere. Kan noen hjelpe meg videre??? Er veldig takknemlig for all hjelp! mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Jeg prøver igjen!! Kan noen hjelpe meg: hvor ble Anton Martinius Knutd(t)sen av etter 1875?? Pr. 1875 bor han i Kragerø, men der forsvinner alle spor!! Meget takknemlig for all hjelp jeg kan få!! mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Tone Tjensvold Barstad

Jeg har nå gått gjennom microfilm over døde i Kragerø fra 1875 og fram til 1910 uten å finne ham. Har noen oversikt over utflyttede fra Kragerø? Hvor ble han av??? Meget takknemlig for all hjelp jeg kan få! mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

Legg inn en etterlysning på Grenlands Ættehistorielag sin forum-side: www.slekt.org/grenlandMuligens du kan få bedre respons der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

Beklager dette med Grenland Ættehistorielag. Jeg kan se du allerede har gjort en del forsøk uten resultat. Det er også en plass som heter Sæteren på Dørdal i Bamble hvor det i ettertid har vært personer med Abraham navnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det som ligger på familysearch.org ang Anton og hans familie er donert av en fra LDS. Kanskje et brev til damen kunne vært noe? Det kan se ut som om det er etterkommere av bror av ANton M. som har donert dataene (da det kun er på ham det er mer data, altså Knud Andreas).En annen mulighet er jo å se om søsken fikk barn, og om han/hans kone var faddere for disse, noe som jo ikke var uvanlig..... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Det er datterdatter av Knud Andreas som har donert 'familien'. Men hun har ingen opplysninger om Anton Martinius Knutsen (Olson). Noen som kan gi meg flere tips hvor jeg kan lete?Tore: Sæteren er den under Tyvand?? Eller ligger Sæteren på veg fra Kragerø mot E18 på høyre side??mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

Sæteren i Bamble. I hht Bamble boka er det plaaser som heter Seteren under Rørholt (s 406), under Grimsrød (s 475 - ligger i nærheten av Fossing) og under Dørdal (s 498). Den sistnevnte var den jeg tenkte på, men ihht b.boka så er det ikke noe å hente. Beliggenhet: Når du kommer fra Porsgrunn og starter på motorveien i Bamble/sannidal er den en rasteplass på venstreside. Sæteren er en av disse plassene du har etter rasteplassen på samme side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.