Gå til innhold
Arkivverket

[#9669] Noen som kjenner til Leif, Astrid og Sverre Eriksen født i Bergen 1910-1912


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Ovennevnte personer er i slekt med morfars familie, men vi kjenner ikke til etterkommere av disse. Foreldrene het: Sigurd Johannes Eriksen f.08.09.1880 og Oline (Lina) Anne Marie Sørensen f. 26.05.1881.Noen som har mulighet til å finne ut eksakt fødselsdato på Leif, Astrid og Sverre, eller er det noen som kjenner til denne familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Der finnes Astrid Eriksen i Stavanger f. 1911, og en i Oslo som er f. i 1911. Sverre Eriksen finnes en i Oslo som er f. 1913. Jeg vet ikke hvor de er født, men jeg har fødselsdato på disse. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Gaupholm

det var en Sverre Eriksen som hadde kåserier på NRK-Hordaland på 50- og 60- tallet Stikkord 'kallemann og Amandus' Kan NRK hjelpe deg mon tro......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Hei Birger og Helge, hjertelig takk for tipsene, jeg skal prøve å sjekke ut begge deler og se om de gir noen resultater. Det som er så synd er å bo 50 mil unna Statsarkivet i Bergen når flesteparten i familien er fra Bergen, spesielt med tanke på at de har kommunale folketellinger, kirkebøker osv. som kunne har fortalt meg mer om disse personene og mange andre i slekten. Det meste av slektsforskning på ukjent familie stopper som regel opp ved 1900 folketellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

I 1982 bor det 2 Sverre Eriksen i Bergen, En er f. i 1899 og bor i Carl Konowsgate 19, Laksevåg. Tror det var han som var i NRK (Kallemann og Amandus) Det bor en til i Kringsjåvei 99A, også Laksevåg, han er f. i 1910 og heter Sverre Ingval Eriksen.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Fant forresten foreldrene gift i Nykirken 21.4.1907: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=arkivverket/vigd1816&variabel=0&postnr=22381&fulle=true&spraak=F>LenkeDet dør to Sigurd Johannes Eriksen i Bergen, en i 1915 og en i 1960, sistnevnte bosatt i Fløenbakken 41F.Det finnes forøvrig en Leif Petter Eriksen f. 1914 i skattelistene for Bergen for 2000:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Jeg er ganske sikker på at den Sverre Eriksen som var 'Kallemann og Amandus' sin far på NRK Hordaland, bodde ute på Laksevåg. Jeg tror denne Sverre Eriksen var 70 år i slutten på sekstitallet. Muligheten for eventuelt å finne dette ut, er nok også de gamle utgaver av Bergensavisene fra den tid. Lykke til. T. Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Takk igjen for alle tips, det kan se ut som Sverre Eriksen 'Kallemann osv.' kan være noe for gammel. Foreldrene ble gift i 1907 og barne ble født etter dette. Siden Sverre Eriksen i NRK var 70 år på slutten av 60 tallet så blir nok han utelukket her.Hvis det er noen av bergenserne som er innom Statsarkivet så hadde det vært kjempesnilt å sjekket ut denne familien i den kommunale folketellingen for Bergen i 1912. Det bruker som regel å stå fødselsdata der og det hadde jo hjulpet enormt.Men jeg mottar gjerne fortsatt forslag til tips her, og den Sverre Ingval Eriksen i Laksevåg født 1910 er en god kandidat, selv om jeg har fått oppgitt at 'min' Sverre skal være født i 1911. Astrid tror jeg er født i 1910 og muligens gift med en Lund, men dette er ikke sikre data. Leif skal visstnok være født i 1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.