Gå til innhold
Arkivverket

[#9673] Søger faddere ved dåben til Hans Falch, Jan 05 1749 DK.


Gjest Hans Falch
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Falch

Søger faddere ved dåben til Hans Falch, Jan 05 1749Digitalarkivet: Døypte i Bergen 1668-1815.23510 Jan 05 1749, Hans, Moens Falch, soldat. Else Margareta Sommer, i marcken DK.Mvh Hans Falch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri Ravnanger

Sliter med hvordan jeg skal gripe fatt i en sak: Svigermors far var 'uekte'. Vi har et navn på ham som sannsynligvis var faren; men hvordan sjekker jeg slikt? Kan jeg - uten videre - gå til en kirkebok og få slike opplysninger, eller må en av hans nærmeste gjøre det (det er ikke noe hysj-hysj i familien om dette)? Dersom svigermors far har ukjente barn, har jeg da anledning til å finne frem til disse? Beskjeden og høflig hilsen fra Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Det vil for det fyrste vere lurt å lage eit eige tema for spørsmålet ditt. For det andre vil det vere heilt avhengig av kva tid dette dreiar seg om - om kyrkjebøkene er så nye at dei er sperra for innsyn enno, ligg du litt tynt an.(Eg er forresten glad for at du formulerer spørsmålet ditt så diskret som du gjer. Eg tykkjer altfor ofte (gjeld helst andre stader enn DA, då!) at folk legg ut for mykje og for nye opplysningar i saker som gjeld utanomekteskapelege born og adopsjon. Eg likar ikkje heilt at Per og Kari brått skal lese på internett at deira ektefelle/ far/mor/bestefar/bestemor hadde eit barn som dei ikkje kjenner til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Kirkebokopplysningene om dåp er åpne fra tiden før 1. januar 1930. Gjelder spørsmålet en fødsel før dette tidspunktet vil det altså ikke være noe til hinder for at man kan hente ut opplysning fra kirkeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.