Gå til innhold
Arkivverket

[#9675] Kristoffer Hansen Haugland, Os, Hordaland


Gjest Hanne Heen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Heen

Hei Jeg har en slektning i Amerika som leter etter Kristoffer Hansen Hauglands fødselsår. Han skal være født i Os på 1880 tallet, emigrerte til USA i 1892. Faren het Hans Hansen Haugland, han ble gift med Kari Lepsøy og tok hennes navn. Kari er ikke mor til Kristoffer, noen som kjenner til denne familien ? Hanne Heen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malin T. Petterson

Emigrantprotokollen sier at han var født i 1880.Nr.1427 Dato:5/5 1892, Christopher Hansen Haugland, Fødeår:1880, Fødestad:Os, Heimstad:Os, ug (ugift), Husmandsøn Malin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Fra Emigranter over Bergen fra Os kommune:Utvandret 5.5.1892, Karine Christine Lepsø, 36 år, f. 1856 i Os, gift. Manden i America. Barn: Iver Hansen Lepsø 4 år, f. 1888, Martin Hansen Lepsø 3 år, f. 1889, Christine Hansen, 2 år, f. 1890. Alle Foregåendes børn. OG Christopher Hansen Haugland, 12 år, f. 1880. Husmandsøn.'[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=arkivverket/emigkomm/0117EMIG&variabel=0&postnr=215&fulle=true&spraak=F'>Lenke Vet du at Hans og Karine ble i USA? Det dør nemlig en Hans Hansen Haugland i 1921 (født 1835). Om ikke det er faren, er det kanskje bestefaren?:'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Hei Heidi Tusen takk skal du ha for alle opplysningene. Hans Hansen Haugland som dør i 1921, født 1835 går jeg nesten ut fra må være en bestefar. Begynner jo kanskje å bli litt 'gammel' for barn født i 1890, men selvføgelig ikke umulig. Men denne familien tror jeg ble værende i USA. Tusen takk for hjelpen. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.