Gå til innhold
Arkivverket

[#9679] Standard Sko Fabrikk, Oslo


Gjest Morten Strøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Strøm

Hei, er det noen som har opplysninger om denne sko fabrikken som lå i Oslo (Gamlebyen?), og som jeg tror ble nedlagt en gang på femti-tallet? Min oldefar arbeidet visstnok der, det hadde vært interessant å få vite mer om fabrikken, oversikt over personer som jobbet der etc.Hilsen Morten Strøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Hei! Jeg husker godt Standard Skofabrikk fra min barndom. Den lå på hjørnet av Alnafetgaten og Alnagaten, rett ved inngangen til kirkegården. Klokka fem var arbeidet slutt, og da strømmet arbeiderne ut fra fabrikken, og alle ungene løp hjem for å spise middag.Dessverre vet jeg ikke noe om antall arbeidere osv., men folk sa at de lagde bra sko der - - - Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagfinn Hauge

Min farfar (Dagfinn Thorbjøn Hauge) jobbet på Standard tidlig på tredve tallet 1931/32. Men i 1933 skal han ha vært ansatt i Norske Skofabrikker. Så etter opplysninger fra muntlig kilde så ble Standard overtatt av Norske Skofabrikker!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.