Gå til innhold
Arkivverket

[#9682] Pernille Jonasdatter,tjenestepike på grd. Aalen i 1865


Gjest John Aalen
 Del

Recommended Posts

Gjest John Aalen

Jeg søker etter all informasjon om min tippoldemor som fikk en sønn med navn Johannes Martines Henriksen i 1874.Pernille (Pernele) skal være født ca 1840 i Førde.Far til hennes barn skal være en Henrik Olsen på gården Helle i Nausdal.Hilsen John Aalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Jarl Runde

Du får sjå mitt siste innlegg (11) på debatt 9478. Eg seier ingenting om at faren var Henrik Olsen Helle, men berre at han kan vere ein SANNSYNLEG far til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Familysearch sine registrerte kirkebøker for Førde 1860-1875 har Johannes Martines Henriksen døpt 14.5.1874, sønn av Henrik Olsen og Pernille Jonasdtr.Fant ikke andre barn på paret i perioden 60-75.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Aalen

Først vil jeg takke for svar og hjelp.Det at faren til Johannes heter Henrik Olsen er sikkert.Det som H Runde skriver er jo rett da det på dette tidspunktet var flere H.Olsen i Førde.Men det som er fakta er at den eneste H.Olsen som er ugift både i 1874 og under konf.til Johannes i 1889 er Henrik Olsen på øvre Helle, også kalt for Henrikstunet.Hilsen John Aalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Aalen

Av og til går det litt for kjapt.For at det skal bli litt sammenheng i dette må jeg nevne at i kirkebøkene står det at foreldrene er ugifte både under dåp og konfirmasjon.Hilsen J Aalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.