Gå til innhold
Arkivverket

[#9702] Ole Ingebgrigtsen f. 1854 i Kolbeinsvik - daverende Sund sogn. - USA 1/5-1878


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Ole Ingebrigtsen f. 1854 reiste til USA 1. mai 1878. Det står at hans bopl var da Wisconsin. Jeg antar at Ole hadde reist noe tidlegere til USA og hadde vert hjemme og hentet sin bror Engel og hans forlovede Marie Bertine Larsdtr. f. 2. okt. 1852 i Manger. Jeg har prøvt å oppspore disse personene, men har ikke kunnet klare å finne dem noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Her er en liten opplysning fra bygdeboka:Johan Tufteland: Austevoll. bind II Austevoll sokn, 1981.Side 726, Kolbeinsvik: Ole 1853, til USA 1872 Engel 1859, til USA 1878Dett er de to yngste barna til Ingebrigt Abrahamson Kolbeinsvik f 1818, gift 1846 m Ingeborg Olsd Pirholmen f 1819.Fødselsåret 1853 kan være basert på en aldersoppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det var nok ikke helt riktig av meg å opplyse at jeg ikke fant disse noen steder. Jeg har opplysninger om dem før de drog til USA, men har ikke klart å oppspore dem i USA. Jeg antok at de drog til Wisconsin der Ole hadde bosatt seg, men jeg kan ikke finne dem på tellingen for 1880. Dette kan kanskje bero på at Ole sannsynligvis da allerede var amerikansk statsborger? Jeg har fått oppgitt at Engel og Marie B hadde en datter som het Ingeborg. Jeg har funnet en som heter Ingeborg Kolbensvik og som døde 23. feb. 1928 og det kan tenkes at dette er en av døtrene? Henne fant jeg på denne Internett siden: http://people.mnhs.org/dci/Search.cfm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.