Gå til innhold
Arkivverket

[#9716] Cornelius Nielsen f. ca. 1782, men hvor?


Gjest Britt D. Hjeltnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt D. Hjeltnes

Cornelius dukker opp i Lyngen, Troms, v.vielsen m. Abel Stina Persdtr. i 1815. Begges bosted er Dybvig i Lyngen. I 1838 bor de på Eidsvold Rydningsplats, Dybvig.Barn : Magdalena Maria 1817, Gjertrud Anna Abelona f. 1818, Nils Peder f. 1820, Birgitte Caroline f. 1822, Hans Jacob Meldal f. 1828, Ingeborg Stina f. 1829, Carl f. 1830, Andreas Martin f. 1833.Cornelius døde 1859 og Abel Stina 1862, bosted var da Langnes i Kåfjord, Troms.Jeg har ikke klart å finne fødested for noen av de to. Kona kan være av kvensk ætt siden barna blir reg.i.ft.1865 som norsk og kven. Cornelius er ikke nevnt i de militære ruller 1821.Ft. 1801 er det en Cornelius i Waagen i Lofoten som er tjenestedreng på gården Ørsnæs og han kan passe i alder med 'min' Cornelius.Er takknemlig for all hjelp jeg kan få. Mvh. Britt D. Hjeltnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Må nevne at familiesoga sier vi har aner fra Hattfjelldal-området i Nordland. Kan Cornelius komme derfra? Mvh. Britt D. Hjeltnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.