Gå til innhold
Arkivverket

[#9717] Foreldre til Anne-Marie Midtgard og Jacob Hansen


Gjest Erik von der Ohe
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik von der Ohe

Er det noen som kjenner til hvem foreldrene til Anne-Marie Midtgard og Jacob Hansen er? De fikk en datter, Petra Marie Hansen født 1882 eller 1883.Kanskje de fikk flere barn også? Petra Marie Hansen giftet seg i 1903 med Johan Henrik von der Ohe som er min bestefar. Takker for eventuell hjelp med opplysninger om disse personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hvor i vårt langstrakte land bodde disse menneskene, og har du funnet dem i 1900-tellinga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Javel, men har du funnet dem i 1900-tellingen? Jeg fant Johan H. v.de Ohe i Bergen. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik von der Ohe

Det blir litt vanskelig å finne de i 1900 tellingen da jeg ikke vet ca. fødselsdato på de. Derfor hadde håpet jeg at 'noen' viste noe utifra at de var gift sammen. Puslespill skal jo ikke være lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Her kan være Anne Midtgaard, Larsdatter: Lenke det ser ut som hun er den som gifter seg med en Jacob Hansen i Bergen og denne Jacob ser ut til å være født i Sørum. Du finner kirkebøker her på DA fra Bergen. Fant ikke Petra sånn ved første blikk, men du kan jo myse litt sjøl. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

I FT 1900 for Bergen er det en Petra Hansen som er kokkepike og født 1882 i Bergen.Det er et ektepar, også i Bergen, som kan være Petras foreldre: Jacob Hansen,maskinarbeider, født 1855 i Kinn Søndfjord, og hans hustru Anna Hansen, født 1848 i Gloppen.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

I kirkeboka for Bergen som du kan finne her i Digitalarkivet, fant jeg denne Petra Marie:1879 132 Sep 14 Nov 23 Petra Marie f Smedesvend Jakob Hansen 17-29 (far født)1847 (mor født)1849 Anne Marie Larsdtr Korskirken. Det ekteparet som jeg fant i forrige innlegg, passer da antagelig ikke. Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

De som Laila K. har funnet som foreldre til Petra passer med de jeg nevnte, Jacob var nemlig smed.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bernt Gammelsæter

Det er ei Anna Maria Olsdtr. Midtgaard som er født 23/2 1849 av foreldre Ole Mons. Midtgaard og kone Helga Knuddtr. i Selje, Midtgaard ligger midt i Måløy på Vågsøy idag. Denne Ole M. Midtgaard kan være min tipp-tipp f.1799 men han må da ha giftet seg om igjen da han med sin første kone Berthe Jacobsdtr Gotteberg hadde minst 6 barn fra 1824 til 1840.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bernt Gammelsæter

Ole Monsen Midtgaard gifter seg i 1845 med Helga Knuddtr f. 1819 fra Indre Nore i Selje, iflg kirkeboka i DA, se det visste jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det må stå feil årstal og dåpssokn på Petra Marie når ho gifter seg (då står det 1882 DK). Men der er ingen døpt i DK i det året med det namnet, så det må vere ho som er fødd i KK 1409 2311 1879. Då er det dei foreldra som elles er nemnd her (smed Jakob Hansen og Anne Marie Larsdtr). Dei vert vigde i KK 2805 1872 og får 10 born mellom 1872 og 1891 (sjølv om kona siste gongen er omtala som Monsdtr.) Ved vigsla er han f. 310148 i Sørum og ho f. 070150 i Sellø.Ein forklåring på kvifor det står feil, kan vere at foreldra budde i DK på 1890-talet, og at ho har gjeve opp alder som er konvertert til årstal av presten, alt. at ho er konf. i DK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Sørum Mini5 døpte s. 11 1849 no. 19 F. Jan. 31. 1848, dp. 2. spril Jacob foreldre Hans Hansen og Birthe Jacobsdatter Valdseie Faddere: Maren Jacobsd., Karen Jacobsd. Vald, Hans JOhnsen, Lars Hansen Løhren, Christian Hansen Løhren. Egte.Denne Jacob finner du så her Lenke i 1865, og på familysearch ligger faktisk et helt familietre. Søk på Jacob Hansen med foreldre Hans Hansen og Berte Jacobsdatter (passpå skrivemåten på Berte!), du får da opp en ancestral file.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik von der Ohe

Takk for glimrende hjelp til alle bidragsytere og spesielt til Laila & Bjørn som ser ut for å ha truffet blink i jakten på foreldrene til Anne-Marie og Jacob. Det ser ut for at Anne-Marie ikke het Midtgard til etternavn, men Larsdtr. Laila, Familysearch var jo aldeles glimrende. Takk. PS. Flere innlegg kommer.Ha en riktig god sommer.Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.