Gå til innhold
Arkivverket

[#9727] Hans Jakobsen fra Gimsøy/Vågan (?) f. ca. 1783


Gjest Heidi Økern
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Økern

Kan noen hjelpe meg med informasjon om denne karen og hans kone Sara Hansdatter? Det jeg tror/vet er at jeg finner en Hans Jakobsen på Strømnes i 1801 (fostersønn hos Lars Nilsen). Der var han også i 1806. I november 1814 giftet Hans og Sara seg,- da var Sara enke. Jeg har også notert meg (etter samtale med en slektning) at han hadde 'nedfallssyke' og at han var bonde på Strømnes. Videre tror jeg han druknet da båten hans kantret i 1849-1850. Hans og Sara fikk sønnen Mikal Johan Hansen i 1823. Kan noen bidra med mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Familysearch har dem gift 19.11.1814 på Brenna, Gimsøy (Vågan) og antyder at Hans J. er født der i 1785.Brenna er jo en av 'nabogardene' til Strømnes, så det kan hende dette er riktig?Vet du om tjenestetøsene Elen og Abelona på Strømnes er søstrene til Hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Det vet jeg ikke. Har bare fått antydet at faren hans muligens heter Jakob Hansen (uten at jeg har fått sjekket det),- kan det stemme med Elen og Abelona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.