Gå til innhold
Arkivverket

[#9739] Marta marie olsdtr.


Gjest kjell-Erik Andal
 Del

Recommended Posts

Gjest kjell-Erik Andal

Jeg leter etter Marta Maria Olsdt. hun var f.1837+- i sogn? Var gift med jon Ingebrigtsen f. 28 des 1832 i Vefsn. De flyttet til sørvågen i Nordland og fikk 6 barn. Mitt spørsmål er, hvor er hun fra? I folketellingene 65 og 75 står det sogn og i 1875 står det Vikør sogn og prestegjeld. HVOR ER DETTE???Kjell-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby
Lenke Vikør (Kvam) i Hordaland Info om Kvam.'Tilhørte Bergen stift, Bergenhus amt, Sundhordaland og Hardanger fogderi rundt 1750.Kvam prestegjeld Kirkesokn: Vikøy og Øystese. Navneskifte fra Vikør til Kvam 1911, navneskifte fra Kvam til Vikøy. Tilgang: Gnr. 79 overført fra Kinsarvik sokn i Ullensvang til Øystese sokn 1882. Gnr. 38-49 ble overført fra Jondal sokn i Strandebarm til Vikøy sokn 1965. Avgang: Gnr. 80-82 ble overført fra Øystese sokn til Kinsarvik sokn i Ullensvang 1965. (Kilde: Riksarkivet). '
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjell-Erik Andal

Jeg har sjekket alle kirkebøkene derfra, finner henne ikke. Finner at hun flyttet inn til Vefsn, nordland, 'for at tiene' men finner ikke opphavssted.Kjell-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Kjell-Erik! Har du sjekket innføring i kirkebok for vielsen? Her bør det stå hvor hun ble født, og farens navn.Familysearch forteller at de giftet seg i Moskenes. John INGEBRIGTSEN Sex: M Marriage(s): Spouse: Martha Marie OLSDR Marriage: 17 Jan 1858 Moskenes, Nordland, Norway Source Information: Batch number: Dates Source Call No. Type Printout Call No. Type M427241 1851-1889 0125095 FilmOriginalinnføringen her bør jo være saliggjørende! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest kjell-Erik Andal

Har nå gått til innkjøp av kirkebok for Flakstad, og riktignok, der finner jeg Jon Ingebrigtsen og Marta Marie Olsdtr., Hans alder 25, og hun 27, gift januar 1858, men hennes far er oppgitt til, ja, Ole, hmmmm, og hun er fra Wigøren, noe jeg antar er Vik i Sogn eller Vikør i Hordaland. Har alle disse kirkebøkene, men finner ingen som er døpt MArta Marie, men en mengde som er døpt Marta, Martha, Nei, det skal ikke være lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.