Gå til innhold
Arkivverket

[#9740] Anna Johnsdotter Sotnak - Nesset - Bolsøy i Romsdalen, f. Lesja 1831


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Anna Johnsdotter Sotnak, dotter av gardbrukar John Olson på Sotnak i Rød sokn, Nesset (frå 1877 overført til Kleive sokn i Bolsøy) og første kona Astrid Johannesdotter frå Hafslo i Sogn, var fødd på Bjørlien i Lesja 5.2.1831, men flytte med foreldri til Romsdalen i 1838.Anna levde framleis ugift på Sotnak i 1859.FamilySearch syner ei Anna Johnsdotter som 8.4.1860 gifte seg i Bolsøy med ein Peder Olson. 1865-teljingi syner at dei då var gardfolk på Midtgjerde (Solemdal?) i Kleive sokn, Bolsøy, Peder 38 år, fødd i Bolsøy, og Anna 37 år, fødd i Lesja.Alderen hennar er nær, men kan nokon stadfesta om dette er riktig person? Er det nokon som har tilgang til vigsleprotokollen for Bolsøy for 1860?Takkar hjarteleg på førehand for hjelpi!Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Det var blink, Lars. Kirkeboka for Bolsøy viser at 'Ungkarl og Selveier Peder Olsen Tolaas' og 'Pige Anne Johnsdatter Sotnak' giftet seg 8.4.1860. Peder var for øvrig 33 år gl. og sønn av Ole Olsen Tolaas.Solemdalsboka bekrefter at dette paret bodde på Midtgjerdet, men det var flere bruk med dette navnet og bruket Anne og Peder hadde, kalles helst for Gjeilen (g.nr.2, b.nr. 4). Boka forteller at Peder var fra bruket Der Opp under Tollås og at han kjøpte Gjeilen ca. 1860. Om Anne får vi vite at hun var 'datter av haugianarane Pernille Paulsdt. og John Olsen på Sotnakken.' Pernille var vel egentlig stemora? Jeg vil også sitere flg. fra Solemdalsboka: 'Peder Olsen bygde huset som står på bruket, og han tok namnet Solemdal då han flytta dit.'Anne og Peder hadde 5 barn som alle er ført med Solemdal som etternavn: Ingeborg, f. 1862 (gift, Oslo), Ole Antonius, f. 1863 (sjømann), Anna, f. 1865 (overtok bruket), Petra, f. 1867 (ugift), Josefa, f. 1875 (ugift).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk, Knut! Dette var gledeleg nytt! Det er godt å få stadfest ein mistanke og ikkje ta alt for 'god fisk'!Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Knut! Eit tilleggsspørsmål: Står det i Solemdalsboki noko om kva tid Anna og Peder døydde? Dette skulle eg likt å vita!Nok ein gong, takk for hjelpi!Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Ja, det glemte jeg visst i farten. Iflg. Solemdalsboka døde Anne i 1891 og Peder i 1893.Jeg kikket også litt i Bolsøyboka som viste seg å være atskillig knappere om denne familien. Her noterte jeg meg likevel at gårdsbruket ble skjøtet fra Peders arvinger til Anna og Karl Aandahl den 9.4.1894. Denne Anna er identisk med Anne og Peders nest eldste datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Tusen takk, Knut, for siste tilleggsopplysningane som du er komen med.Det ser ut til at Peder Olson vart døypt i Bolsøy 5.12.1826 som son av Ole Olson og Ingeborg Pedersdotter (etter FamilySearch).Har du høve til, Knut, når det måtte passa for deg, å sjekka denne fødsli til Peder (nøyaktig dato) samt å finna dei nøyaktige dødsdatoane til Peder (1893) og Anna (1891)? Eg går ut ifrå at dei båe er titulerte gardfolk på Solemdal ved dødsfalli...?Nok ein gong takk for hjelpi, Knut!Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Det ble en lang uke, Lars. Men nå har jeg i alle fall noe av det jeg lovet å skaffe. Kirkeboka for Bolsøy for 1826/27 er heller slurvete skrevet, men jeg klarer da i alle fall å lese fødselsdatoen hans:Fød 5te Decbr. 1826 og hiemmedøbt #### (blekkflekk): 'Peder Olsen Tolaas', (døpt) i Bolsøes Kirke d. 27 Jan. 1827, (foreldre:) Skoleholder Ole Olsen Tolaas og Ingeborg Pedersdater. Gaardfolk. (Faddere:) Iver(?) A??, Thomas Tolaas, Ingeborg Bolsønes(?), Sygni og Marit Tolaas.Når det gjelder dødsdatoene til Peder og Anna, så kom jeg ingen vei med kirkeboka. Kirkebøkene for Bolsø er faktisk bare mikrofilmet til 1886. Jeg kan spørre på prestekontoret om de har originalbøkene der eller om de kanskje har en gravprotokoll e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.