Gå til innhold
Arkivverket

[#9749] Hunnestad på Vikna


Gjest Bodil Aakvik Grønli
 Del

Recommended Posts

Gjest Bodil Aakvik Grønli

Jeg tenker å ta en tur til Vikna for å finne morfars fødested. Han hette Fredrik Edvardsen Hunnestad født 21.12.1873. Foreldre Ellen Gurine Andreasdatter og Edvart Benjaminsen. Morfars søster Kristine (f.1866), gift med Mattheus Williksen, overtok visstnok heimegarden og gav den senere videre til sin sønn,Einar Williksen(f.1891?) Er det etterkommere av disse, eller kjente av dem, som leser dette, så ta kontakt. Kanskje kan vi møtes i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Gården Hunnestad 53/4 er beskrevet på side 471 i Viknaboka bind II og Norges Bebyggelse - Nord-Trøndelag nordre del side 653. Her er det nevnt etterkommere etter Kristine og Mattheus Williksen.Kan skaffe mere info senere.. :o) morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Lyshol

Tae kwon do-treneren min heter Henrik Hunstad - det høres ut som en nåtidsvariant av gårdsnavnet...Se på http://www.sangrok.no/ under Instruktører, så finner du ham med bilde og adresse - hils fra meg hvis du skriver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Henriksen

Den beste måten å finne ut av dette er kanskje å sette seg med telefonkatalogen, eller helst nettvarianten telefonkatalogen.no, og ringe litt rundt. Jeg tror ikke du trenger å ta så mange telefoner før du treffer noen som kan gi deg svar,- det er flere av Hunnestad- og ikke minst Williksen-slekt i Vikna kommune. (Forøvrig en del i også andre kommuner i NT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Lyshol

135 Hunnestad'er, 149 Hunstad'er i Norge, i følge den elektroniske telefonkatalogen. En hel del er dobbeltoppføringer for mobiltelefoner etc - men joda, det er nok navn å gå ut fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Bodil Aakvik Grønli

Til Morten Østevik!! Jeg fant slektninger. De to du oppga navna på er mine tremenninger, og nå har jeg vært på besøk. Jeg har også sett plassen der min morfar vokste opp. Men det rare er at morfar er uteglemt i Vikna-boka. Tusen takk for god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.