Gå til innhold
Arkivverket

[#9752] Bygedebok for Nes i Buskerud(Nesbyen)


Gjest Peer-Fabian Holm
 Del

Recommended Posts

Gjest Are S. Gustavsen

Peer-Fabian,Første bind av gårds- og slektshistorie for Nes var annonsert å foreligge 13. juni 2002. Jeg skal undersøke nærmere om dette virkelig har gått i orden.mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Arild Vesthagen

Ja, jeg mottok boka fra Hallingdal Libris (3540 Nesbyen) i dag. En flott bok, absolutt å anbefale for den som har slekt fra Nes i Hallingda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Bjarne Birkrem

Er det noen som har tilgang til den nye bygdeboka for Nes i Hallingdal, og som kan fortelle meg om noen av følgende gårder/plasser/bruk er med i det bindet som har kommet ut hittil:Benterud, Børdal, Garnås, Grimsgård, Arnegård, Mjøli(?), Hansemoen, Smedsmyre, Bruvoll (? eller Brunsvoll?), og Hole.Se forøvrig også innlegg nr. 13539. På forhånd takk!Bjarne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

På det alfabetiske gards- og bruksregisteret og innholdsfortegnelsen er bare Benterud s.216 oppført. Benterud er ført som hel og halv gard, samt åtte fraskilte bruk/husmannsplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Det første bindet av bygdebok for Nes i Hallingdal dekker østsiden av bygda. Den neste boka skal ta for seg det flate området i dalbunnen, slik jeg har forstått Terje Østro.Dermed vil du komme langt med et kart over området, hvilket alltid anbefales, samt med Oluf Ryghs Norsk Gaardenavne (finnes på nett).mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.