Gå til innhold
Arkivverket

[#9773] Mulighet for å finne eventuelle nålevende slektninger i USA


Gjest Eva K. Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva K. Johansen

Min onkel (fra Oslo) bosatte seg i USA i 1924. Har greid å finne ut at han døde ca 1977. Men hvordan kan jeg finne ut om han var gift og hadde barn og isåfall om de lever nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

F.eks. ved å legge ut alle de opplysningene du har her, så skal vi se om vi ikke greier å finne ut noe! Siden han ikke var i USA i 1920, samt at han kanskje emigrerte etter at Ellis Island stengte, kan det bli litt kjelkete, men vi gir oss ikke så lett! Husk alle datoer, både født - og emigrasjon, foreldrenes navn, om du vet hvilket navn han benyttet 'over there' .... så mye som mulig. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Steinar Bergli

Du kan (som regel) finne ut hvor vedkommende bodde ved sin død ved å søke i SSDI (Social Security Death Index). Har ikke brukt denne mye, men etter det jeg skjønner er alle dødsfall i USA etter 1962 registrert her. Er søkeresultatet av spesiell interesse kan du skrive til et kontor og få en papirutskrift av all informasjon registrert på vedkommende - sannsynligvis en del mer informasjon enn det man finner på nettet.Søk i SSDI her: http://ssdi.genealogy.rootsweb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johansen

Han het Asbjørn Rudolf Andersen og var født 17.06.1906 (1907?). Foreldrene var Rudolf Andersen og Hilda Marie Erikson. Han døde i august 1978 og hans Social Security Number var 057-16-6112. Kan ikke finne ut hvor han døde - mulig det er Florida. I allefall i august 1938 bodde han i New York (mulig noe som heter Four Corners RD, New Dorp(dette er postkontoret). Det står også nevnt at hans arbeidsgiver var Roosevelt & Son, 30 Pine St., N.Y.C.Hvis noen kan hjelpe meg ut fra dette vil jeg være veldig takknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Eva! Har du sikre kilder på hans fødselsår? Har en liten kilende følelse her... Har du peiling på når han dro? Og, hvor hans foreldre bodde? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Florida Death Index 1877-1998Name: Asbjorn Rudolph Andersen Certificate: 66403 Place: Volusia Race: W Death Date: 05 Aug 1978 virth Date: 18 Jun 1907Description: This index covers the death records in Florida from 1970 to 1979. All records contain a name, race, death date, volume number, gender and certificate number. This collection of records was digitized from microfiche provided by The Florida Department of Health, Office of Vital Statistics, P.O. Box 210, Jacksonville, Florida 32231-0042.Source Information: Ancestry.com. Florida Death Index, 1970-1979. [database online] Provo, UT: Ancestry.com, 2001. Original data: State of Florida. Florida Death Index, 1877-1998. Florida: Florida Health Department, Office of Vital Records, 1998send en forespørsel til FHD, de har sikkert et death-certificate, hvor det blir opplyst om den som opplyste om dødsfallet.her kan du se om du kan finne en som kan gjøre oppslag f.eks i en avis etter obituary (døds-attest/minneord www.rootsweb.com/~flvolusi/Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

For Obituaries in Volusia County write to the following address, There is a $3.00 charge for lookup and postage.Volusia County Library Center 105 E. Magnolia Ave Daytona Beach, Fla. 32114 Make check out to same name as above.istedet for å sende sjekk, send en internasjonal money-order, fås kjøpt på posthus/bank. Mulig du bør sende $5 istedet for 3, for å dekke postage til Norge... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva K. Johansen

Hei Laila! Takk for opplysninger om hvordan jeg kan gå fram. Vet ikke om det har noen betydning nå lenger - men du spør hvor hans foreldre bodde og det var på Bekkelaget/Nordstrand i Oslo. Han hadde en søster (min mor) og en bror. De er begge døde. Søsknene mistet moren sin ganske tidlig og faren giftet seg om igjen og fikk flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.