Gå til innhold
Arkivverket

[#9779] Tiller, Verdal


Gjest Liliann Hålén
 Del

Recommended Posts

Gjest Liliann Hålén

Oline (Andersdatter?)Tiller var min mormors syster. Gifter sig med Ludvig Tiller. Är det möjligen någon som vet lite data om dessa personer, t ex när gifte de sig, barnen och deras födelsedata osv. Vore intressant att följa även denna gren i släkten. Mvh Liliann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Hei Det ville nok hjelpe mye om du kunne oppgi årstall for cirka når de var født.Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Fossum

Etter å ha sett i digitalarkivet, fødte i Verdal, og i Verdalsboka , bind 4 side 27 finner du foreldrene Anders Olsen Tuset født 1869 død 1898 og moren Ingeborg Anna, født Aksnes. Hans foreldre var Beret Martha Andersdatter Tuset født 1839 og Ole Ingebrigtsen født Susegg (i Sparbu) 1829 - 1888 Det er også mer å finne bakover på moren i Verdalsboka bind 4 side 26 - 27 Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liliann Hålén

Jo, anor till Oline har jag på moderns sida och det du Per skriver om Anders Olsen. Det jag egentligen är mest intresserad av nu är Oline och Ludvigs efterkommande, barn, barnbarn osv. Mvh Liliann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Berg

Det blir i høst utgitt en ny bok som omhandler folk og heimer i Leksdal i Verdal. Der vil du finne slekta du søker. Ellers kan du kan jo prøve å skrive til Leif Tiller, 7650 Verdal. Han er i samme slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Hallo, Liliann,Jeg har funnet noe i Norges Bebyggelse. I bindet for Nord-Trøndelag, midtre del, s. 895 på eiendommen Tillereng i Verdal står: Gårdbruker Ludvig Bernhard Neliusen Tiller, f. 15.02.1890 i Verdal, foreldre Ingeborg Anna og Johan Nelius Tiller. Ludvig gift 1911 med Oline Tuset, f. 15.07.1892 i Verdal, foreldre Ingeborg Anna og Anders Tuset. Deretter står Ludvig og Olines barn: Arne, Ingrid, Ola, Maalfrid og Oddbjørg.Send meg en mail, så skal jeg sende deg mer (fødselsdatoer på alle samt ekteskap/barn for to av barna).Mvh Arne Langås - a.langaas@c2i.net - http://home.c2i.net/olangaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Årstadvold

Lillian. Du skriver at Oline Tiller var din mormors søster. Vi som driver og skriver på bygdehistoria for Leksdal har funnet at Anders og Ingeborg Anna Tuset hadde bare en datter (Oline), men at Ingeborg Anna hadde en datter (Margrete) fra sitt første ekteskap med Kristen Pedersen, som utvandret til Amerika ca. 1879/80 og døde der i 1884. Margrete ble gift i 1900 med Johannes Olsen Storholmen. Er det Margrete som er din mormor, eller hadde Oline flere søstre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liliann Hålén

Magne. Ja det stämmer att Margrete var min mormor och enda barnet i Ingeborg Annas äktenskap med Kristen Pedersen. I äktenskapet med Anders Olsen Tuset födde hon 1890 ett dödfött gossebarn, Oline 1892 och 1894 också ett dödfött gossebarn då även Ingeborg Anna avled i barnsäng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Frode Aksnes

Hei Lillian. Takk for sist. jeg har de fleste opplysninger etter Oline og ludvig. Vis du vil ha de, kan eg sende de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Aksnes

Eg trudde du var ferdig med denne siden av slekta. Er det noe du lurer på, så bare ta kontakt, du har vel adressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.