Gå til innhold
Arkivverket

[#9786] Amalie Jensen, Chicago,Cook county


Gjest Marianne Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Hansen

Hallo. Min tippoldemor Amalie Jensen(pikenavnet) f. 7.8.1846 i Larvik reiste til Chicago 29.6.1883 med skipet Angelo fra Kristiania. Hun hadde da vært enke i 1 år, var g. Larsen. Hun reiste da fra sine 5 barn. de hørte alderi fra henne. I 1905 var det skifte etter Amalies foreldre i Larvik. Jeg har funnet skifte å da bodde Amalie Jensen på denne adr. V. Ohio Str.232 Chicago. der sto det også at hun skulle være g.m. en Sommero. Jeg har også funnet en Amalie Jensen d. 25.7.1917 ( Cert. 6023208) Cook county. Er det mulig å finne ut om hun hadde noen etterkommer etter seg i Chicago og hvordan går jeg frem?. Takk nemelig for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Chicago Voter Registration, 1888: 'Thos Sommero'. Kan det stå for Thomas og kan det være mannen hun giftet seg med?Navnet hennes ble nok Amerikanisert til Emily antar jeg, trolig het hun også da Sommero, eller Summer(s), Sommers e.l. Du må nok utvide søket ditt noe lenger enn Amalie Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kathy Bergan Schmidt

In Illinois, you will find women under their name from marriage. Therefore, you should probably search the Illinois death index for 'Amalie (or Emily) Sommero'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.