Gå til innhold
Arkivverket

[#9798] Barbra Thorbjørnsdatter 1626-1719 på Modum og Ole Haagensen 1629-1679


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Den ovennevnte Aase Corneliusdatter var bl.a.mor til Anne Nilsdatter som giftet seg med Giersom Olsen fra Tveter - Disen på Modum.Foreldrene til Giersom kjenner jeg som Barbra Torbjørnsdatter 1626 - 1719 og Ole Haagensen 1629 - 1679. Endel står skrevet om dem i Modumboka V på sidene 286/287, men kjenner noen til opphavet av disse.mvh Tormod Thoresen DrammenP.S. De er også blandt mine aner. ds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Hervig

Hei, kan ikke hjelpe deg så mye, har selv lett etter disses aner, men en opplysning er at Olle har en bror, Hans Haagensen på Berg. Hans finner du også omtalt i bygdeboken under Berg, også med en henvisning til en trolldomssak i Snarum. Teller både Olle og Hans blant mine forfedre, men har altså foreløpig ikke klart å komme lengre bakover. Så jeg er også interessert hvis andre har mer informasjon. Wenche Hervig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.