Gå til innhold
Arkivverket
Gjest kjell-Erik Andal

[#9807] Båtnavn i 1924

Recommended Posts

Gjest kjell-Erik Andal

Mine oldeforeldre flyttet fra Sørvågen i Nordland til Andalsvågen, i brønnøysund i 1924. Skipperen på båten het Ingvar Moe, og var fra Brønnøysund (Vevelstad?). er det noen som vet hva båten het?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Liv Nordset

Du har gjerne funnet svar på spørsmålet, men dette kan likevel kanskje være til hjelp: Fra ca. 1926 kjøpte og bygde Jentoft Kristensen (1893-1967), Vevelstad, båter og hadde ca. 8 fraktefartøy i drift langs kysten. Jeg har navnet på 7 av dem: Freja, Bjørg I, Vågsfjell, Hamnfjell, Osodd, Lasse, Osheim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest kjell-Erik Andal

Takk for svar, vet du hvor jeg kan få sjekket navnet på kapteinen på disse båtene?Kjell-Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Agnete Schjønsby

Snakk med biblioteket på Sjøfartsmuseet i Oslo. De har mye informasjon å by på! Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Are S. Gustavsen

Hei!Det som er litt trist, er at Sjøfartsmuseet synes å være mindre interessert i båter fra før 1840.mvh Are

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Liv Nordset

Hei! Har vært uten PC en stund fordi den gamle tok kvelden. Som svar på ditt spørsmål om hvor du kan få tak i flere opplysninger om båtene jeg nevnte i tidligere mail, kan jeg henvise deg til ordføreren i Vevelstad, Arnt O. Åsvang. Jeg fant opplysningene i en liten bygdebok han har utgitt om Vevelstad ('Vevelstad III'). Åsvang har drevet (driver?) med slektsforskning og lokalhistorie og kan kanskje hjelpe deg.Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vidar Larsen

Hi Are & Agnete, Sjøfartsmuseet i Oslo? Any postal, web or e-mail address? Mvh Vidar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.