Gå til innhold
Arkivverket

[#9807] Båtnavn i 1924


Gjest kjell-Erik Andal
 Del

Recommended Posts

Gjest kjell-Erik Andal

Mine oldeforeldre flyttet fra Sørvågen i Nordland til Andalsvågen, i brønnøysund i 1924. Skipperen på båten het Ingvar Moe, og var fra Brønnøysund (Vevelstad?). er det noen som vet hva båten het?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Liv Nordset

Du har gjerne funnet svar på spørsmålet, men dette kan likevel kanskje være til hjelp: Fra ca. 1926 kjøpte og bygde Jentoft Kristensen (1893-1967), Vevelstad, båter og hadde ca. 8 fraktefartøy i drift langs kysten. Jeg har navnet på 7 av dem: Freja, Bjørg I, Vågsfjell, Hamnfjell, Osodd, Lasse, Osheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Liv Nordset

Hei! Har vært uten PC en stund fordi den gamle tok kvelden. Som svar på ditt spørsmål om hvor du kan få tak i flere opplysninger om båtene jeg nevnte i tidligere mail, kan jeg henvise deg til ordføreren i Vevelstad, Arnt O. Åsvang. Jeg fant opplysningene i en liten bygdebok han har utgitt om Vevelstad ('Vevelstad III'). Åsvang har drevet (driver?) med slektsforskning og lokalhistorie og kan kanskje hjelpe deg.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.