Gå til innhold
Arkivverket

[#9820] Du har ikkje gjordt noko utval - er utvalet for stort???


Gjest Tom Askerøi
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Askerøi

Jeg gikk inn på landsomfattende søk 1865. Gårdsnavn inneheld ødeg. Fikk opp en haug forslag og klikket på samtlige. 2225 bare i Oppland. Ved klikk på disse 2225 får jeg beskjed om at 'du har ikkje gjordt noko utval'.Det har jeg vel - men kanskje ikke NOK...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Det ser ut til å være en begrensning i systemet til Jan Oldervoll. Hvis du ikke velger alle alternativene går det helt greit å komme videre, gjør det ikke? Alternativt snevrer du inn utvalget ved å søke på noen av de andre feltene i tillegg.For å få se alle gårdene med termen 'ødeg' i seg i Oppland må du nok vente til Jan er tilbake fra ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Ja, det virket som det skulle når jeg valgte bare noen få.Men i dette tilfellet var det ikke så lett å gjøre andre utvalg for jeg klarte ikke å tolke kirkeboka utover at det KANSKJE sto noe med ødegård...Vi får vente på Jan ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Jan Oldervoll

Så vidt eg hugsar er det lite eg kan gjera. Grensa ligg ikkje hos meg, men i kor mykje informasjon som kan overførast frå deg til meg med den teknikken som er valt. Men eg skal sjå på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.