Gå til innhold
Arkivverket

[#9823] Kristian Erhard Kristiansen Født: 14.08.1895


Gjest Erling Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Erling Kristiansen

Jeg leter etter foreldre til Kristian Erhard Kristiansen, Også når og hvor han giftet seg. Jeg har følgende data fra minnetavle i Stavern.Kristian Erhard Kristiansen Født: 14.08.1895 Hjemsted: Trondheim Fylke: Sør-Trøndelag Stilling: 2. maskinist Skip: Tolosa DS Tolosa var på reise fra Jamaica til Chester, Pennsylvania,, hvor hun var ventet 10. februar 1942. Man hørte aldri noe mer fra skipet. Men ifølge tyske rapporter ble Tolosa torpedert 9. februar 1942 av tysk U108 i posisjon 3440N og 7350W. 16 nordmenn, to svensker, en norsk-amerikaner og en brite omkom.Det har vært fint om noen kunne svare.Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Noe svar på hvem foreldrene var kan eg ikke gi,men der er mangler i Ft 1900 i Trondheim.Om U 108 kan du lese på denne adressen: http://www uboat.net/ Den senket i alt 135116 tonn. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.