Gå til innhold
Arkivverket

[#9834] Jakob Eriksen Ebbesvik fra Fjell til Pleiestiftelsen i 1883; videre skjebne ?


Gjest Arne Eikås,
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Eikås,

Jakob Eriksen Ebbesvik, f.i Fjell 1843, ble lagt inn på Pleiestiftelsen i Bergen i 1883. I registeret fra Pleistiftelsen opplyses det ikke noe mer om han. Kjenner noen til når, og hvor, han døde ?Jakob sin kone, Kari dør allerede i 1881, da min bestefar er 8 måneder gammel. Min bestefar kommer til fjærn slekt i Åsane samme år.Jeg finner ikke Jakob Eriksen Ebbesvik død hverken i Bergen eller Fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Beklager men ingen hjelp å få hos meg heller. Har leitet overalt men finner ikke Jakob død. Jakob er imidlertid født på Falkanger, br. 3. Faren hans Erik kjøpte bruket i 1839 og solgte i 1850 og da må han ha flyttet til Ebbesvik i Fjell.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Han er ikkje å finne på Pleiestiftelsen korkje i 1891 eller 1900. Det kan tyde på at han er død før 1891. Problemet er at døde i SJ/AA ikkje ser ut til å vere med i basen over døde i Bergen 1881-1911. Perioden 1881-86 er med i basen 1811-1886, men der er han ikkje. Eg vil difor tru han kan vere død 1887-1891, utan at det er merka av i protokollen til Pleiestiftelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg har gått til av- og tilgangslisten for Pleiestiftelsen nr. 1, og der står det under 1404 Jakob Eriksen Ebbesvik at han 'utgikk' 15. mai 1890, og at årsaken var 'Død'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.