Gå til innhold
Arkivverket

[#9835] Family/Families Friis, Langestrand, Larvik, Vestfold, before 1800.


Gjest Vidar Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Larsen

Hi Inger Many thanks for information, it eliminates one possibility. I hope that you are fully recovered from your medical mishap.Hi Sindre. I have just got the papers (2 A4 pages) from Holland. Although my Dutch is non-existent, the handwriting is sufficiently clear to understand most the letters if not the words. I can not see any names other than Cornelis de Vries. It looks as if it is an account of payment to (?) Nils over a period of approximately a year. I would like to take up your offer of translation if this is still standing. My e-mail address is v.f.larsen@strath.ac.uk. Mvh Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Hei, Vidar. Jeg gikk en tur gjennom Tjølling kirkegård for noen uker siden, og da så jeg en gravsten med følgende innskrifter:Maren Friis *1818 +1881Skibsreder Nils Friis *1813 +1887Mathilde Jahnsen f. Friis *18/7-1852 +20/5-1932Kaptein Jens Chr. Jahnsen *1/9-1851 +8/5-1935Dette er jo nyere enn det tidsrommet dette temaet egentlig gjelder, og bringer oss vel ikke nærmere Niels Pedersen Friis. Men det kan kanskje bidra til å nøste opp noe en eller annen gang.Jeg var også innom Larvik bibliotek, og fant ut at de har et slektsforskerrom med mye mikrofilm og litteratur. Hadde dessverre ikke tid til å bruke dagen der da, men skal prøve å komme tilbake dit senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Larsen

Hi Ketil. Tanks for the information, I did not have the 1930 dates. Nils Friis (Fredriksen) was recorded as Skibrheder in the 1865 census when he lived on Kaupang Søndre in Tjølling. It would be interesting to have some information on the ships he owned (operated), do you have any information, or maybe there is something in the library in Larvik? Mvh Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.