Gå til innhold
Arkivverket

[#9854] Fadre i Nykirken i Bergen 1912


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Min mor Gunlaug Camilla Johannessen Mossefin (g.Rokkones)f.20.05 1912,ble døpt i Nykirken i Bergen 21.07 1912. Hennes fadre var: Ragna og Oskar Tveit og Konstance Tjelle. Dette er for meg helt ukjente personer, men det skulle vært greit å få vite litt om dem. Er jeg kanskje så heldig at noen kjenner til disse personene og vil svare på mitt innlegg. Mvh. og takk Allis-Elin Rokkones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Er det noen som kan gi meg en pekepinn på hvor i landet etternavnet Tjelle kommer ifra? Tveit er vel kanskje et ganske vanlig navn, hvem vet. Er det noen som sitter inne med slike opplysninger Mvh. og takk Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

I FT 1900 finner du gårdsnavnet Tjelle i Skånevik/Hordaland og Evenes/Nordland, Kjelle i Høland/Akershus og Sem/Vestfold og Tjelde i Nesset/Møre og Romsdal. Skånevik er jo nærmest Bergen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Lars Takker så mye for opplysningen. Gjerne dumt av meg å spørre, men hvor får jeg fatt i dette da? Av og til må jeg ha det inn med teskjeer Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars G. Hukkelaas

Hei igjen. Jeg kjøpte min CD-katalog hos EL-kjøp, men de har den vel de fleste plasser hvor de selger CD-program/varer. Den koster ca. 500 kr. så du 'klikker' deg inn mange ganger på nettet for den prisen, men for meg har den vert, og er et meget nyttig verktøy. Mvh. Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Jeg vet ikke om mitt innlegg er til noen nytte, jeg ser at din mors pikenavn er Mossefin. Så vidt jeg kjenner til så er dette et navn fra Voss. Navnet Tveit er jo faktisk fra mange steder i Bergens området, men ofte ble dette skrevet også som Tvedt. Jeg finner en Oscar Tvedt død i Bergen 11.okt. 1926.Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Birger, Lars og Torleif. Tusen takk for raske svar og forslag. Skal ta en titt på denne CD'en. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.