Gå til innhold
Arkivverket

[#9859] Nordgards-ætti i Vinje, Anne Sigurdsdtr. 1801.


Gjest May Karin Henriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest May Karin Henriksen

Anne Sigurdsdtr.og Ole Knudsen satte en datter til verden i Staværn i 1816. Anne var min 3g. tipp oldemor. I folketellingen av 1801 finner jeg kun ei Anne i hele landet, som er 18 år og kan passe. Jeg har lest bygdeboka for Vinje om den aktuelle 'Ætti' men finner ikke vielse for de to hverken i Vinje eller Staværn/Fredriksværns kirkebøker.Er det noen som kjenner til denne slekta i Vinje og om Anne kan ha kommet seg så langt hjemmefra, evt. om de to kan ha giftet seg et annet sted? Finnes det noen andre kilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Hei hvordan vet du at Anne er 18 år i 1801? Har du sjekket om Sigurd = Sigur = Sigvard(t) = Siur(d) = Sjur(d) = Si(y)ver(t)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Hei.Datteren Anne Petterea f. 07.11.1816,hennes mors navn i kirkeboka for Fredriksværn står tydelig skrevet. Jeg gikk inn på 1801 f.tellinga som viser at det er kun 20 personer ved navnet Sigurd i hele landet,hvorav 18 i Telemark og han med datteren Anne bodde i Vinje, i 'Opstuen'. Det var kun en som hadde en datter ved navnet Anne,18 år.Jeg har også søkt i mormonerarkivet uten å finne noen giftemål.Jeg kan jo ha oversett noe i kirkebøkene og skal lete videre, men de kan jo ha giftet seg i et annet k.sogn.Tenkte også at noen andre har noe forslag.Jeg har ikke sjekket andre navn. Takk så lenge.M.K.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.