Gå til innhold
Arkivverket

[#9895] Anna, ble født 1904 i Piteå, gift i Seattle etter 1939-Hvem er hennes foreldre?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Hei. Kanskje dette er et umulig spørsmål å svare på, men jeg prøver allikevel. Anna, ble født 1904 i Piteå (jeg kjenner ikke hennes pikenavn), men hun ble gift i Seattle, US med Daniel Casperson. Er der noen som kan hjelpe med å finne hennes foreldre? Daniel er min fars fetter og ble funnet i 1920 FT av vår alles kjære Laila. Jeg har spurt Anna's stedatter, men hun ante ikke hva pikenavn hun hadde eller hva hennes foreldre hette.. Med vennlg hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei på seg, Birger! Er dette Anna? ANNA K CASPERSON Request Information (SS-5) SSN 531-44-2189 Residence: 96720 Hilo, Hawaii, HI Born 23 Apr 1904 Last Benefit: Died 16 May 1994 Issued: WA (1961 And 1962)Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Ja, Hei på seg til deg også. Du følger med skjønner jeg. Det er kjempebra! Hjertelig takk skal du ha!Jeg tror at dette må være den rette damen. Stedatteren bor jo der og det kan vel tenkes at hun bodde der den siste tiden. Men hva betyr 'WA (1961 And 1962)? Betyr det at hun bodde der i 1961 eller at hun flyttet derfra?Er der noen mulighet for å finne ut hva hun het før hun giftet seg?Med sommerlig hilsen fra et Sørland i stekende sol! Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen! SOla steker her og, jeg har en aldeles henrivende rød nese!Issued WA (1961 and 1962) betyr at det var der hun leverte inn søknaden om SS#. Denne søknaden kan du få tak i. Det koster, men er verdt pengene. Det tar også noe tid. I denne søknaden står oppført pikenavn og navnet på foreldrene, samt hvor hun er født. Vet ikke om denne linken virker for deg Lenke klikk på 'click here to generate letter' der er det et ferdig brev med det du trenger. Jeg hjelper deg gjerne, jeg må bare komme tilbake til gamlelandet først.Ellers er det en mulighet til, å bestille obit fra Hilo. Det finnes sikkert ett eller annet. Denne er sannsynligvis skrevet av stedatteren, og gir sikkert ikke mer info enn det du allerede har dersom hun ikke vet navnet....Er dette stemoren til Trulie?Laila (som nå skal ut og spise live Maine Lobster , vel, den blir kokt først... mmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Laila. Hjertelig takk igjen! Du er bare utrolig! Du kjenner sangen 'Rudolf er rød på nesen....'? Du er sikkert fortryllende med rød nese, he,he.Ja, dette er stemoren til Truli. Jeg vil gjerne ha denne, men kan du ordne det for meg hvis jeg betaler deg og du fyller i det som trengs? Jeg kunne ikke fylle inn noe hverken navnet mitt, adressen osv..Jeg har tidligere sett etter obit, men fant ikke noe da. Jeg skal imidlertid prøve igjen nå når jeg vet litt mer.Med hjertelig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niclas Sand Engberg

Hej Birger,När du väl har fått tag på Annas flicknamn och födelsedata så kan det vara idé att t.ex. titta på följande sida:http://hem.passagen.se/piteforskare/ Där finner du släktforskare med intresse för Piteå. Du kan också beställa CD med avskrifter av kyrkoböcker för Piteå. Du kan även skriva en efterlysning.Mvh,Niclas Sand Engberg(ursprungligen från Piteå men nu bosatt i Norge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niclas Sand Engberg

Ursäkta,Det blev något fel på länken.Det är kanske bättre att jag skriver den så här:hem.passagen.se/piteforskare/Mvh,Niclas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Birger, vi ordner det med SS#søknaden når jeg kommer hjem. Jeg ordner da med en US-sjekk fra min konto her, så ordner vi resten. Det er det letteste, og også billigste, ingen gebbbbyr! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg ankommer heimen den 26. juli, så vi ordner det etter da. Skal sørge for å ha $$ på kontoen her, så vi får fixet det. Men, det tar lang tid, jeg ventet i over 3 måneder en gang, 2 måneder en gang og vet at andre har ventet i opptil et halvt år! Men, det kan hende at de har blitt raskere nå, etter at de satte opp prisen med nesten 20 daler! Fysjom! (før kostet det $7)Vel. Nå er det Spise-ssen som står for tur... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.