Gå til innhold
Arkivverket

[#9905] Kristoffer Olsen, Oslo-MN 1914


Gjest Anne Arnesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Arnesen

Hei:-)Kristoffer Olsen,f.18.7.1893, emigrerer fra Oslo 31.10.1914 med båten 'Oslo'. Han har satt best. sted til Colorado. Gikk denne båten via England, eller gikk den direkte til USA, ev. hvilken havn?I SSDI finner jeg en med navnet Kristoffer Olsen f.17.7.1893,bosatt og død i MN, Minneapolis,Hennepin. Tror kanskje det er samme mann- er den eneste som 'matcher' på søk, men trenger å få verifisert dette - noen som kan hjelpe til?Det er også en Kristoffer Olsen f.15.6.1946, d.11.4.1998 fra samme sted, kan dette være ev. sønn/barnebarn til den forannevnte?Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Anne, du kan lese om Oslo her http://www.norwayheritage.com/ships/oslo.htm den gikk til England.Siden du finner Kristoffer Ols. i SSDI, kan du jo bestille kopi av søknaden, det koster litt men... jeg finner ingen i 1920-censusen som passer. (Prøvde hele statene med Christ* og Krist* Ols* han kan ha byttet navn, Ols. var umåtelig vanlig.Hvor var han i 1900-tellingen? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Arnesen

Hei Laila:-) I 1900 tellingen i Norge bodde han sammen med sin mor og far i Oslo. Hvordan bestiller jeg kopi av SSDI? Sender de kopien mot oppkrav, eller må jeg bet. med kredittkort? Kan Kristoffer ha dratt til Colorado først og deretter til MN, eller tror du han har ombestemt seg på veien?:-) Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.