Gå til innhold
Arkivverket

[#9910] Martin Johan Holm, sannsynligvis fra Høyland f rundt 1830


Gjest Bjarte M. Johannesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarte M. Johannesen

HeiJeg søker informasjon om Martin Johan Holm, sannsynligvis fra Høyland og født en gang rundt 1830. På et tidspunkt fikk han barn med Ane Marthine, f 1834 (mangler etternavn, men i følge 1865-tellinga fra Østraadt øvre Graverens Tægleverk) - en datter med navn Wilhelmine Marie Martinsdatter, f 14.07.1855. Alt av interesse! sannynligvis døde han før 1865, fordi i følge 1865-tellinga er Ane gift med Ole Sørensen. Takk!Vennlig hilsen Bjarte Mossige Johannesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Fant en Ane Martine Vilhelmsdtr. gift med Ole Sørensen den 10.4.1858 i Klepp, Rogaland, hvis det kan være til hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Nå er ikke jeg lokalkjent, men kanskje hun er den samme som Anne Martine Villumsdtr. døpt 30.12.1832 i Ogna, Rogaland. Foreldre Villum Ellingsen og Birthe Marie Tollaksdtr.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Johannesen

HeiTakk! Jeg håper og tror dette kan være riktig person. Etternavnet til Ane har vært en liten utfordring... takker og bukker! Rent geoografisk bør dette også henge sammen, Klepp og Ogna er i nærheten, mens Sandnes (Høyland) er litt lenger unna. Antar hun er født og gift på Jæren, for så flytte inn til by'n?? Har du i tillegg registrert noe på mannen, Martin Johan Holm??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Familysearch.com har registrert døpte og vigde i Høyland 1816-1840. Finner ingen Martin Johan der, vanskelig uten farsnavn...Har du forsøkt å finne ham død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Johannesen

HeiHar også prøvd familysearch, men uten hell. Må sjekke et par steder vedrørende farsnavnet. Antar dette er riktig innfallsvinkel.Jeg er litt ny i forhold til denne hobbyen... Har derfor ikke søkt på døde. Er dette mulig å gjøre noe slikt via nettet, eller må jeg gå i kirkebøkene på stedet?Hilsen Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.