Gå til innhold
Arkivverket

[#9915] Hur kan jag finde Skilssmässo dokument på en person i Norge


Gjest Sven-Arne Adolfsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Sven-Arne Adolfsson

Sigurd Sigurdsen född 14 mars 1905 i Tönsberg (han är far till min kusin Robert Adolfson's kone)Sigurd gifte sig 3 gånger,1a äktenskap: 10 mars 1924 i Asker med Marie Karlsen Skovlund. De fick två barn2a äktenskap: 1927 (dag och månad okändt)i Tönsberg med Henny Elfrida Wilhelmsen. De fick 3 barn3e äktenskap: 19 november 1940 i Dumfies Shire Scotland med Iris Mary Fuller. De fick 1 barn.Sigurd Sigurdsen tog sitt eget liv på ett hotellrum i London 4 september 1943, han blev kremerad i England och urnen blev sendt hjem till Norge, förmodligen till hans 2a hustru.Han blev inte skild från sin 3e hustru i Scotland, och då hans urne blev sendt hjem till Norge börjar jag misstänka att han var vid tillfället gift med 2 koner, så nu pröver jag att få hjälp med att finna eventuella skillsmässe dokument från hans båda äktenskap i Norge om detta är möjligt.MvhSven-Arne Adolfsson Landskrona Sverige http:www.aas.nu/Saa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Den Norske regjering i London vedtok en forordning som ble kalt Lex Nygårsvoll,den gikk ut på at det var lov å gifte seg i landflyktighet uten å være skilt fra tidligere ektemake.Når dette ble vedtatt kjenner eg ikke til-det var selfølgelig en gang under 2 verdenskrig.Ellers så er eg av den formening at det var Fylkesmannen som bevilget skilsmisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.